torsdag 070419

Lång dag på jobbet. Hämtade lunch från Hamlet. Fläskhare.
   (kunde ingen kommit på ett bättre namn?)
   Men klart värt 45kr.
   Trög eftermiddag. Har jobbat med att hjälpa folk på ett eller annat sätt sen jag var 13, 14 år. Den naturligaste minen jag har är förmodligen ett leende som är tänkt att visa "Hej hej hej, kan jag hjälpa dig med något?". Eller "vad kul att just du har kommit hit". Eller nåt åt det hållet. Ni förstår säkert. Funkar det? Lite störigt
   (eller kul)
   när minen sitter kvar även om jag lämnat jobbet. Hände senast för några dagar sen när jag gick ner i Filbytergallerian för att hämta lunch på Lucullus. Gav leendet åt en random kvinna i 40-årsåldern. Hon ler tillbaka och en halv sekund senare kommer jag på mig själv. Fast det skadar väl inte, antar jag. Le, alltså.

Mötte bror och kusin på hemvägen. De var på väg till Wednesday 13-konsert. Skulle jag följt med? Trort inte. Var alltför seg när jag kom hem. Efter den dagliga genomgången av bloggar
   (bror, syster, Virtanen, Leffler, Plura, Birro, Fantasinyheter)
   drog jag mig ut i kylan ner mot ICA. Kändes tungt på något sätt. Ingen liten människa heller. Bara den arga människan. Två halvt instabila alkon som stoppade upp kön när det visade sig att de inte hade pengar till det de handlat. De lämnade tillbaka hundmaten. Passerade kinesen på tillbakavägen. Kunder inne, faktiskt.

Gjorde pannkakor till middag. Åt stående medan jag gräddade dem.
   (Kan någon komma och rädda mig ur min matmisär?)
   Om man kan bli nostalgisk över något som hände för ett och ett halvt år sen, så blev jag det nästan. Pannkakor var ofta måndagsmiddag då. Nu är det visserligen torsdag idag, men ändå.

Blåser nu. Metal-väder. Skulle ta in ett par jeans från balkongen. Har hängt upp dem i hopp om att solen ska bleka dem ifrån sin tråkighet. Nu var det dock inte alltför mycket sol, och de slog irriterande mot rutan, så jag tänkte släppa in dem i värmen. Vinden hittade tyvärr in i lägenheten och kastade ner min "Alien Quadrilogy"-box och "Sagan om Konungens Återkomst" från sin hylla två meter upp. Blev lite kantstötta. Jäkla vind.



Kommentarer
Postat av: Ulla Jeneskog

Fantastisch skrivet!
Akta rödljuset!

/ m

2007-04-19 @ 23:57:48
Postat av: Gobo

Ojoj vilka långa seriösa inlägg du skriver killen! Orkar ju knappt läsa't haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback