helgen vecka 22

Torsdag
Inledde helgen med att sluta jobbet 1700 i torsdags. Bil med Martin till fotbollen. Fyra inhoppare. Tre av dem hade jag aldrig träffat tidigare. En visste jag inte ens vad han hette. Men vi gjorde förmodligen vår bästa match, trots 2-3 förlusten.

Skjuts av Henrik L in till stan. Syster med. Gick från Stora Torget till Tannefors. Duschade. Ner direkt till Alanya och pizza med bror och syster. Rinnig capriciosa. Inte bra. Bror och jag in till stan. Mötte upp Andreas C utanför Platens. Runt nio. Nyinvigning. Mycket folk. Fri dricka till 2200. Tjugo minuters kö till baren. Oväntat. Kul var det iaf. Stannade till tolvtiden.

Fredag
Slödag på jobbet. Regn, regn, regn. Lunch blev pizzabuffé på Le Croissant i Filbytergallerian. Slutade arbetsdagen med en öl. Sedan stan och Hairstyle, Bokia, Kicks, Systemet. Hemma runt fem. Hann inte mycket mer än att duscha och byta om.

Taxi halv sju till Tallboda. Taxichaufför som frågade mig om vägen. Störig. Vi hittade Tallboda i alla fall. Motala-fest. I Tallboda. Väldigt, väldigt god mat. Vin, och några öl. Blev hånad av en tolvåring. Fast jag var relativt lugn. Hemskjutsad vid halv ett.

Lördag
Gick upp kvart över åtta. Seg. Av någon anledning ställde jag mig naken i vardagsrummet och lyssnade på Marilyn Mansons "Antichrist Superstar". Antar att man måste börja alla dagar på nåt sätt. Fick en akut bakis-attack, och var tvungen att lägga mig på sängen några minuter.

Upphämtad vid nio av mor & bror. Mot Åtvidaberg och rallyt Gruvrundan. Hälsade på far och Bertil vid starten och gav oss sen av ner mot Söderö för att ställa Passaten på servicen. Villade runt lite i skogen först, men vi hittade fram till sist. Tog Peugeoten över till Söderö Gård, där sträcken gick i mål. Gick en bit, väntade ett tag, fikade en del. Riktigt fin sträcka därinne. Slumrade i bilen på väg tillbaka till civilisationen. Linköping alltså. Max fick stå för den sena lunchen. Inte fel alls.

Hem, och kände att jag var jäkligt trött. Sov en kvart, innan det var dags att göra sig i ordning igen. Mot Ljungsbro och 100-årsfest. Riktigt kul, och en hel del öl. Buss in till stan. Platå. Fick öl (hoppas jag att det var) hälld från andra våningen på vårt bord. Lämnade stället runt två, halv tre. Typ.

Tänkte en del när jag gick hem. 1½ år är inte två veckor.

image118
image115
image117
image114



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback