Hultsfred - fredag

Vaknade upp senare, och därför i ett varmare tält än på torsdagen. Blev ingen morgonvandring den här gången, utan vi skildes åt och jag tog mig ut till bilarna. Spenderade några timmar där. Byggde bland annat upp Toms partytält.

Till Atlantis-tältet och dagens första date med tjejen. Sophie Zelmani spelade. Mycket trevligt. Återigen, begränsade synintryck dock. Tog en sväng förbi Stora Dans och tittade på några låtar med Juvelen. Halvvärt. Skildes åt igen.


Gruppbild, Tom är nöjd med sitt partytältsbyggande, Stockholmarna

Hittade dem andra på något sätt. Min mobil tyckte att det var en bra idé att helt sluta fungera på torsdagsmorgonen, så kommunikation blev rätt svårt. Hursomhelst, vi tittade på As I Lay Dying i Teaterladan. Hade bara hört en låt innan, men det var en de bästa spelningarna på festivalen för min del. Och "Distance is Darkness" en av de bästa låtarna. Slappade lite på området sen.


Bilcampen, As I Lay Dying, Markus och bror

Gick bort till Atlantis för Lamb of God. Årets bästa spelning på Hultsfred. "Redneck" var höjdpunkten. Vart de andra därefter tog vägen minns jag inte, men för min del var det dags för det sista mötet med tjejen. Det blev Mando Diao på Hawaii. Fjärde gången jag såg dem, och återigen riktigt bra! Vi gick därefter bort mot tälten. Sa knappt hej då, utan mer vi kanske ses. Typ. Det var iaf trevligt att variera sällskapet på festivalen. Blev lätt lite mycket sånt här annars...

image169

Flyttade mina sovgrejer till bilen. Satt där och drack nånting, förmodar jag. Gick in till festivalområdet igen. Passerade Wolfmother på Pampas. Hade varit riktigt kul att se. Men nu var det Ozzy som gällde. Det var inte bra nånstans. Särskilt inte Zakk Wyldes tio minuter långa gitarrsolo. Fast jag hade knappast förväntat mig att det skulle vara bra heller. Jaja, jag har ju sett Ozzy på riktigt iaf. När allt var klart tog vi ett varv ner till Paradiset-scenen. Jag var tvungen att ta kort på Princess Superstar. Fråga inte varför.

Tog en tur till tälten för att någon skulle hämta något. Tror jag. Vi var där iaf. Jag har kort på det. Tom låg och sov i bilen när vi kom tillbaka till bilcampen. Klockan var nu strax innan tolv, och vi hade därmed drygt två timmar tills nästa spelning. Funderade på vad fasen vi skulle göra under tiden. Satt iaf i partytältet. Bror körde lite charader. Tiden gick hursomhelst, och runt halv två gav vi oss in till festivalområdet igen. Gick förbi 50 Cent på Hawaii. På långt avstånd. Vid två började Dark Tranquility i Atlantistältet. Bra, men jag är tveksam om jag nånsin varit så trött på en konsert förut. Möjligen Cult of Luna 2005 då.


Jacko i solen, Princess Superstar, jag väntar i mörkret, Jacko & Markus & bror på 50 Cent-konsert

Tillbaka till bilen. Riktigt skönt att sova mjukt och någorlunda varmt.



Kommentarer
Postat av: Gobo

16!
...och det var ett riktigt värt SOLO!

Postat av: Snökalven

Nigels solo är det enda jag sett som varit värt. Möjligen Joey också, kanske.

2007-06-19 @ 20:37:31
URL: http://snoqalf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback