Hultsfred - onsdag

image142
Huvudpersonerna under resan: Jag överst, till höger om mig Jacko och på undre raden Tom, Skövde-Markus och bror.

Jag och bror inledde resan med att åka ner till Skeda Udde och hämta tält och lite annat. Tom och Jacko slöt upp vid affären. Planen var som de senaste två åren, att vi skulle sova i bilen. Tog dock med tält för att ha till campen. Väl nere i Hultsfred vid elvatiden fick vi en helt ok parkering vid infarten till Husvagnscampingen. Gick in till den vanliga campingen och letade upp skåningarna som höll platser åt oss. Blev i stort sett på samma ställe som 2005 och 2006. Gick bra, även om Jacko hade lite problem med sitt tält?


Alec i Skeda Udde, Jacko på sitt tält, Bobbin, jag och Alec vid bilarna

Eftermiddagen spenderades med att dricka öl. Mycket öl. Väntade alldeles för länge med att äta. Bror försvann efter ett tag till nån kompis (och sen vidare till husvagnscampingen). Vi satt kvar vid Skåne-campen. Det kom ett par jäkla hippies och spelade gitarr. De hade dessutom med sig en manlig groupie (typ) som tyckte att det var en bra idé att sätta sig på ett tält. Och sen vägra hjälpa till att bygga upp det. Några blev fullare än andra ju längre kvällen led...


Störiga hippies, Jacko förklarar något för Bobbin, Tom liggandes mellan tält

Något senare skar det sig med skåningarna. Meningsskiljaktigheter om hur vissa ord kan användas var nog huvudorsaken... Liksom bror så försvann även Jacko. Dock bara in till sitt tält (tillsammans med en skånska). Tom och jag var ensamma. Ett tag iaf. Varför vet jag inte, men vi hittade nån avlägsen kompis (var det verkligen det?) till Jacko. En rätt störig sjuttonåring (typ) som bjöd på tequila. Inte värt.

Sen hittade en tjej mig. Antar att delar av skeendet är inkluderat på Toms bilddagbok sen. Med mer detaljer. Hon var trevlig iaf. Vi gick runt ett jäkla tag på campingen på diverse campar, utomhusbion och lite överallt. Tappade bort Tom på vägen nånstans. Under en av vandringarna hörde jag Misfits "Saturday Night". Jag är typ kär i den låten, och har fått för mig att den är rätt okänd, så jag blev överlycklig. Gick fram till de som spelade den, och skrek med i sista refrängen. Känns inte så 26-år-gammal heller, väl? Fast det var jäkligt kul.


störiga sjuttonåringen, Misfitskillarna

Jag och tjejen vandrade vidare. Bestämde oss för att tillbringa natten i mitt tält. Vilket innebar en tur till bilen. Bror låg och sov, och verkade inte bry sig direkt om mitt besök. Tog med sovsäck och kudde. Dock inte liggunderlag. Så, om jag varit nyktrare hade jag förmodligen frusit mer av att sova med sovsäcken direkt mot tältgolvet.


 


Kommentarer
Postat av: Tobbe

"Så, om jag varit nyktrare hade jag förmodligen frusit mer av att sova med sovsäcken direkt mot tältgolvet."
Beror väl på hur mycket man "sover" :P ledsen var tvungen :=) förstår att du tröttnat rätt rejält på att höra om det redan =)

2007-06-18 @ 20:46:04
Postat av: Snökalven

Hahaha!

Postat av: Gobo

16!

2007-06-19 @ 20:16:50
URL: http://gobo.blogg.se/
Postat av: angelica

meeeh, kill.. här var det ju minsann inget:
"Tack förresten ;-)"
faen...

2007-06-19 @ 23:10:19
URL: http://angelwilson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback