Hultsfred - torsdag

Vaknade upp med på torsdagsmorgonen vid halv sju (vilket innebar ca tre timmars sömn) av att Jacko pratade utanför tältet. Han gick rätt snart, och jag och tjejen vågade oss ut. Vågade kanske är fel ord, men vi väntade iaf. Tog en tur på campingen, ner till vattnet bland annat. Vi insåg att vi var trötta och la oss i tältet några timmar till. Skildes åt och bestämde löst att ses igen under dagen.

Jag gick tillbaka till bilarna. Hade etablerat ett parkeringscamp tillsammans med två stockholmare som bodde bredvid oss. Riktigt kul ställe blev det. Tom hade berättat hur kvällen slutade för min del, och ett tre dagar långt hånande tog sin början. Fast det var mest kul, trots allt. Vi var alla rätt slitna efter onsdagen. Pratade och kom fram till min egen avslutning av kvällen i stort sett var det enda som Tom kom ihåg över huvud taget.


bror vilar ut vid bilarna, stockholmsgrannarna, bror vid bil, Tom försöker se hård ut

Jag och bror tog en snabbtur in på festivalområdet när det öppnade. Såg några låtar med Enter The Hunt. Gick till tälten. På väg in till festivalområdet för den första "riktiga" konserten stötte vi på tjejen igen. Förnyade den vaga överenskommelsen om att ses senare under eftermiddagen. Denna händelse kommer förmodligen också att finnas med på Toms bilddagbok... Konserten var iaf Flogging Molly. Mycket folk, mycket sol, mycket damm och mycket bra!

Matdags. Halvskabbig fish & chips för min del. Kommer inte ihåg när/hur/var vi kom ifrån varandra, men jag gick iaf tillbaka till campingen för att leta rätt på tjejen, medan de andra var kvar på festivalområdet. Vi hade aldrig bytt nummer, och jag kom inte ihåg vart hennes tält var, så att vi hittade varandra var rätt turligt. Gick in och såg Billy Talent på Pampas. Eller hörde iallafall. Det var hyfsat svårt att se från vår liggande position. Lite synd att jag missade Chimaira, fast helt ok på det hela...


Markus & Jacko, Flogging Molly, Tom & Markus äter

Återförenades med bror nånstans. Vi gick och såg Velvet Revolver. Inte bra alls. Gick därifrån efter knappt halva konserten. De spelade en ny låt som mystiskt nog hette "Just Sixteen". Mystiskt för min del iaf. Parkeringscampen igen, följt av tälten, och senare Korn på Hawaii. Helt ok konsert för att vara ett band jag inte direkt gillar.

Mat därefter. Träffade Oscar och hans glada kompis. 2005 höll de till vid oss på campingen. Tveksamt om jag sett någon så full (och vid medvetande) som Oscar det året. Trevligt att se att han mådde bättre. Jacko blev förbannad på sin kebab, som enligt honom inte alls höll Kebabbaren-standard.


jag, bror & Jacko på Korn, glad kompis & Oscar, Jacko arg på kebab

Därefter misslyckades jag med att hitta tjejen på Anna Ternheims konsert. Gick vidare till Hatebreed där bror och de andra var. Spelningen var ok, men för lite variation. "I Will Be Heard" var dock en av festivalens höjdare. Gick tillbaka till tälten. De andra gick till bilarna, medan jag gjorde ett sista försök att hitta tjejen. Gick bra. Efter en minut. Hon hade frusit och var invirad i fem tröjor och två filtar och en sovsäck. Hon hade dessutom varit lite smartare än mig och tagit med sig ett liggunderlag. Så natten blev lite varmare än den föregående. Fast det var lite, lite trångt att ligga två på ett normalstort liggunderlag...



Kommentarer
Postat av: Tobbe

Kan du inte skriva vad "sextonåringen" heter istället =) så farligt är det faktiskt inte :)

2007-06-18 @ 20:47:26
Postat av: Snökalven

Måste ju visa lite hänsyn så här i efterhand.

Postat av: Gobo

16!

2007-06-19 @ 20:20:15
URL: http://gobo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback