jag & Lord Rahl i Norrköping

image193

Min erfarenhet av live-fotboll är inte så imponerande; 1991 såg jag Sverige-Danmark i för-EM. För kanske sju år sedan såg jag VM-laget '74 möta Brokinds IF, och för fyra, fem år sen såg jag en match i något ungdoms-EM. Idag var det dags att bättra på den listan lite...

Kom hem efter en halvstressig avslutning på jobbet. Tog ett mellanmål bestående av en Ipren (jädra halsont) och ett halvt glas vatten. Hann inte mer, utan bytte om till min mest huliganaktiga utstyrsel. Såhär i efterhand var det iofs bara skorna som förmodligen kom i närheten av huligan, men ändå. Cyklade ner till Resecentrum där jag mötte Lord Rahl vid bankomaten. Begav oss med pendeltåget mot Norrköping och IFK Norrköping-Örgryte i Superettan.

Steg av och började gå Drottninggatan uppåt. Efter ett par hundra meter kommer en jävligt jobbig och jävligt full kille fram och vill ha hjälp med att ta sig till Harrys. Jag och Lord tog oss motvilligt an uppgiften. Åtminstone jag ångrade mig när han ville ha hjälp med (bland annat) att ta av plasten från sitt cigarettpaket, att kolla om sin mobil var avstängd, att hålla sin plånbok, att stänga locket till sitt cigarettpaket. Sen höll han på att få panik när vi skulle gå in och äta lite, och inte kunde följa honom de sista hundra metrarna till Harrys. Det där med att Norrköping har en abnormt stor andel underliga människor verkar stämma mycket bra.

Ätandet gjordes på McDonalds. Var väldigt, väldigt hungrig. Gick sen upp mot Idrottsparken. Första halvlek var ok, men inte mer. Mycket folk, bra NKPG-klack, men Örgryte-ledning och lite smått duggregn. Slog upp paraplyt i pausen. Duggandet slutade rätt snart dock. I andra halvlek blev det desto bättre, och det hela slutade med 3-1 till Norrköping. Var riktigt kul, och det dröjer förhoppningsvis inte fem år till innan jag kan utöka min live-fotbollslista. Kul med Norrköping och fotboll också. Känns väldigt, väldigt klassiskt på något sätt.

Efter matchen återvände vi, pga en timme till tåget, till McDonalds. Blev en chokladmilkshake. Den var väldigt god de första tre, fyra minuterna. Sen blev jag fruktansvärt trött på den. Och nu sitter jag här och känner mig helt plufs-mätt igen. Och har ont i halsen. Jäkla skit.

image194
image195



Kommentarer
Postat av: Tobbe

Haha, kommer snart få storhetsvansinne om ni fortsätter kalla mig Lord =)
Du ska ju inte skylla helt på att det är norrköping som lockar fram underliga människor, han var ju trots allt stockholmare =) Väldigt jobbig snubbe iaf...

2007-06-27 @ 23:48:32
Postat av: Snökalven

Hahaha! Storhetsvansinne vore kul att se!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback