Midsommar

Av alla årets högtider är nog midsommar den jag tycker minst om. På något sätt blir det aldrig särskilt lyckat. Om jag nu ens gör något överhuvudtaget. I övrigt är jag nog en rätt normal person när det gäller högtider, men inte midsommar.

Under uppväxten var det bra, men från övre tonåren har det skitit sig på något sätt.

1997 - Grillfest hos klasskompis. Inga större minnen härifrån.
1998 - Västervik. Cykelsemestern. Regnade och vi bodde i ett tält utanför en camping. Var nog rätt kul ändå, när jag tänker efter.
1999 - Björkfors/skogen/Valö. Regn, regn, regn. Bodde ute i skogen hos en familj vars dotter min kompis var intresserad av. Jag kände knappt någon, och hade mest tråkigt. Regnade in i tältet, så sovandet blev i familjens övervarma båthus. Trångt. Sen var det en humla därinne också.
2000 - Hemma själv.
2001 - Hemma själv.
2002 - Loftahammar med kompisar. Faktiskt ett lyckat midsommarfirande!
2003 - Kebnekaise. Min mest underliga midsommar. Och förmodligen den roligaste. Vandring med lumpenkompis på och runt Kebnekaise. Själva midsommarafton firades på fjällstationen med mat och öl. På natten gick vi upp på ett berg där personalen sjöng och höll på. Midnattssol och tyska utbytesstudenter.
2004 - Firade med familjen. Och en massa andra familjer på stor fest utanför Skeda Udde. Ok, men hade tråkigt.
2005 - Hemma själv. Feber. Såg "Seven".
2006 - Hemma själv. Förkyld. Såg "Kill Bill 2".

Ja, jag har en riktig dagbok också...

I år lutar det åt Tannefors och film. Men jag är van, så det är ok. Nedan är jag på Kebnekaise vid midnatt midsommarafton 2003.

image188



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback