my hometown

Fick en flashback idag.
Luktminnen måste vara starkare än andra minnen. Tvättade idag, och hängde ett par jeans ute på balkongen i solen. Gick ut för att känna på dem efter nån timme. Tvättmedelsdoften i kombination med uteluft, fick mig att tänka på Skeda Udde. Inte för att jag var särskilt hjälpsam med att vare sig tvätta, eller hänga tvätten
   (möjligtvis hjälpte jag till att ta in tvätten då och då)
   när jag bodde där, men det kom ändå. Till mitt huvud alltså. Tyckte att det var skönt när jag flyttade in till stan, men så här i efterhand så kan jag inte tänka mig ett bättre ställe att växa upp på. Vi hade nog en väldigt skyddad tillvaro
   (för skyddad?)
   Vår lågstadieskola låg förfasen mitt ute på en åker. Kanske 75 personer på hela skolan. Och natur överallt. Kojbyggande, ändlösa fotbollsmatcher på Uddevallen, cykelturer till Gåra...

Omställning blev stor när högstadiet började och man kom in till stan. Och att stan sen i det här fallet innebar Berga av alla ställen, gjorde det knappast enklare. Berga och Skeda Udde måste vara två av de absolut mest olika delarna av Linköpings kommun. Verkligen. Men de flesta av oss verkar ha kommit ut ok på andra sidan. Riktigt kul att idag ha kontakt med så många som det ändå är.

Saknar Skeda Udde ibland. Fast ibland vet jag inte. Ibland vill jag rent allmänt ha ett hus att bo i, istället för lägenheten. Fast jag borde väl kanske börja med att leta rätt på nån att bo i det där huset med...



Kommentarer
Postat av: angelica

Ja kan sakna udden också, fast mest på sommaren, vill ha en altan =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback