Norrköping - fredag/lördag

Före
Rätt bra fredag på jobbet. Hämtade lunch på Hamlet igen. Köttbitar i pasta. Lite blaskigt kanske, men ok. Galna afrikaner med trummor och dans på Stora Torget på hemvägen. La in en bunt med kursmaterial hemma, och började hetsa lite: Tannefors Blommor
   (bortkommen känsla)
   Hem. Systemet
   (tur med kassörskor nu. Inte som den lilla människan, men nästan)
   Hem. Insåg att jag inte skulle hinna äta något. Dusch. Cykel till Resecentrum.

Under
Pendel till Norrköping. Framme sju. Trodde jag hörde afrikanernas trummor igen. Förmodligen inbillning. Gick Drottninggatan uppåt. Norrköping känns större än Linköping på något sätt. Räddade min matbrist med två cheeseburgare på McDonalds. Mycket folk. Hittade rätt till A&K och inflyttningsfesten direkt. 80/20 jurister/vanligt folk. Typ. Riktigt trevligt och god mat (tack!) och en förjäkla fin lägenhet. Juristerna droppade dock av rätt fort. Lite för fort. Efter lång tvekan och mycket Guns N' Roses-lyssnande gjorde vi ett halvhjärtat försök till utgång. Hamnade på Harrys. Har alltid tyckt att Harrys i Linköping haft ett lite sämre rykte än vad de förtjänar. Inte i Norrköping dock.
   (folk var gamla på riktigt)
   Så det blev en kort vistelse. Tillbaka. Bäddsoffa. Sova.
   Av någon anledning jag verkligen inte förstår var knark inblandat i diverse drömmar. Tror jag. Helkonstigt. Min vana trogen vaknade jag alldeles för tidigt efter en kväll med alkohol. Tio i sex. Lyckades med ett antal omsomningar. Blev väckt av ett barn som sprang omkring på våningen ovanför. Tog mig upp vid nio. Sa hejdå. Gav mig ut i ett soligt men jäkligt blåsigt Norrköping. En ensam, tom ölburk rullade över den stora parkeringsplatsen. Såg en fastbunden hund med bandagerat framben. Svängde av från Drottninggatan och tog ett varv nere vid vattnet.
   (hade ändå ingen aning när pendeln gick)
   Fint därnere. Gick förbi några polska arbetare vid husbygge. Halv tio på lördagmorgonen. Fick vänta en halvtimme på pendeln. Köpte en cola.

Efter
Tillbaka i Linköping vid halv elva. Cyklade hem. Kollat Thåström, Eldkvarn, Di Leva & Broder Daniel på YouTube. Sitter nu här i mysbyxor och funderar på vad jag ska göra med den här lördagen. Inga planer eller idéer. Tror jag börjar rensa papper på skrivbordet. Verkar inte som att jag behövs som flytthjälp idag.



Kommentarer
Postat av: angelica

Det var en utförlig beskrivning av fredagskvällen-lördags-morgonen.. =)

Känns fint att veta vad du har för dig om dagarna, haha! Det var gott med pizza idag, lite, synd att jag var mätt redan innan jag börja äta..
Imorrn är de schwarzwald!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback