Spridda söndagshändelser/iakttagelser

Först. Blogg.se verkar funka jättebra. Verkligen. Inte. Var väldigt lätt att sitta och ändra layout utan förhandsgranskning och när endast var tredje 'spara' verkligen innebär att man sparar sina ändringar och inte blir utloggad istället. Bra grejer.

Vaknade halv fyra inatt. Varmt. För varmt. Bestämde mig då för att byta vintertäcket mot sommarmotsvarigheten. Det var det värt.
    Frisbeegolf på Stångebro sen med AC. Kul, även om det inte gick särskilt bra. Cyklade vidare ut till Max och åt där. Säkerligen det matställe jag har flest minnen ifrån. Gymnasiet. Audin.
   Hem. Läste ut Anne Applebaums "Gulag". Andra boken i år. Kollade min bok-logg. Har legat av mig lite. 2002 blev det 17 böcker, 2003 28, 2004 52, 2005 31 och 2006 blev det 23 stycken. Och nu två i år alltså. Satte igång med något lite lättsammare; en Michael Connelly-deckare. Vet nästan med mig att jag kommer att bli besviken. Besviken är kanske fel ord eftersom jag inte har några förväntningar. Det blir lätt så när man (jag) läst James Ellroys grejer. Det mesta bleknar i jämförelse då. Återkommer kanske till det.
   Fick ett infall om att spela squash. Ringde bror. Det hela utvecklade sig till ytterligare ett glassinköp på Karamello. Dagens smaker: Peace of Cake & Caramel Chew Chew. Gott som fasen.
   Sen datorn. Testade att ändra lite design-grejer på bloggen. Gick sådär.

Fasen vad lättpåverkad jag är. Läste Andres Lokkos fredagskrönika på svd.se, där han skrev nån rad om en samlingsskiva med engelsk 70-talspubrock. Vad gör jag då? Jo, går in på cdon och beställer den direkt. Utan att veta varken en enda låt eller band. Värt? Slängde med Sällskapet, 2xEldkvarn, Sofia Karlsson och en skabbig doublepack med The Commitments & The Last Waltz. Nu vill jag bara ha mina posters också.

Har precis sett ungefär två timmar ungefär av 1900. Ett jäkla projekt att ta sig igenom. Men nu har jag kommit en bit på vägen iallafall.



Kommentarer
Postat av: angelica

Förstår inte att jag fortfarande inte smakat den där himla glassen.. Får ta tag i det snart =)

2007-04-16 @ 21:27:27
Postat av: angelica

Förstår inte att jag fortfarande inte smakat den där himla glassen.. Får ta tag i det snart =)

2007-04-16 @ 21:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback