Tjugoåttonde mars 2007

Svensexa för Macke igår. Upp vid halv sju. Kändes nästan som när man var liten och skulle göra något man sett fram emot väldigt länge. Odramatisk kidnappning i Rimforsa, bil till Linköpings Flygplats med ombyte i skogen på vägen dit, flygrundtur, Max, studio, lång inspelning (en av tre i alla fall), Sviestad, gokart, uppsplittring. Fullt upp och riktigt kul!

 



Hem själv. Dusch och nedpackning av öl och diverse mat. Gjorde ett försök med cykeln, men det blev för otympligt. Taxi istället till Valla där festen fortsatte

   (började?)

   Öl och grillning. Lyckad dag!

 

Utgång. Några passade på att smita in på en privat fest i någon samlingslokal i Valla. Har en svag minnesbild av att någon sa att det var polacker som hade festen. Oavsett ursprung så blev de som gått in utkastade en efter en. Sven-Åke fick cykeln snodd under tiden. Insåg senare att jag sett när det skedde. Två kvinnor i trettioårsåldern som tog upp cykeln från marken och gick iväg med den. Taxi ner till stan med en galen bosnier, som skrek åt andra bilar och fotgängare. Han såg finsk ut, så han fick en bonus på tio kronor av mig.

 

In på Harrys.

Tar en klunk av öl som en av oss hade spetsat med insmugglad whisky. Inte bra. Vänder sig i magen. Klarar mig. Men jäkligt nära.

 

Dansar till ett Nanne Grönwall-medley

   (vafan håller jag på med?)

   följt av Carolas "Invincible"

   (är jag fortfarande samma person som tycker att Sällskapets "Järnstaden" är den vackraste svenska låt sen Sophie Zelmanis "Going Home"?)

 

Tar diverse varv. Pratar säkert med någon jag känner igen. Men inte bryr mig om så mycket att jag kommer ihåg det nästa dag. Köper en White Russian av en hetsig göteborgare i baren. Skrattar åt honom.

 

Stället har sin beskärda del av skabb. Även om det är stor skillnad mot Norrköpings Harrys förra fredagen.

 

Tror att min frisörska flashar förbi. Gick snabbt. Osäker på om det var hon.

 

En snygg tjej säger något. Jag är på väg åt ett annat håll, och fortsätter tyvärr ditåt

   (hon vill dansa till "Paradise City", vad är det för fel på mig?)

   Går i alla fall tillbaka och säger till henne att hon är söt. Går därifrån igen.

 

Lämnar Harrys. Står ute ett tag. Pratar ett tag. Skulle förmodligen stannat en trekvart till åtminstone. Missat ladda mobilen.

 

Släpar mig hemåt. Kommer på mig själv med att jag verkligen SLÄPAR mig hem. Gör ett försök att gå snabbare. Ger upp efter ett tiotal meter. Hemma sätter jag mig och skriver ner diverse från kvällen. Kan nästan tyda allt idag.


Nice boys don't play rock 'n' roll...



Kommentarer
Postat av: Gobo

Dansarn!
Att dansa till PC eller inte det kommer inte på fråga: Gört!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback