Kräftskiva

Det var riktigt många år sedan jag var på kräftskiva. Har för mig att den senaste var hos Macke i Skeda Udde. Och då åt vi inte ens några kräftor. Grillade istället. Var nog samma kväll som skåpet och den spanska krukan pajade.
   (jag var oskyldig till båda, även om vissa bilder antyder annat)
   Men igår var det dags. Hade dragit ihop en med Angelica och Alec.
   (var visserligen Angelica som gjorde det mesta dragandet)
   Hursomhelst, 23 personer på altanen i Skeda Udde. Och mycket kräftor. Jag åt mina första kräfthuvuden nånsin. Var ju gott. Jue. Snapsade Jelzin-vodka. Inte gott nånstans alls. Och den knarkade ryssen på förpackningen gör ju inte saken bättre. Cheesecaken till efterrätt blev bra den med. Sen var brödet förjäkla gott också!

Var en trevlig fest, även om det som vanligt droppade av för mycket folk för tidigt. Vid halv två var vi bara fyra tappra kvar; jag själv, Angelica, Anette & Andreas C.

image301
Nån timme innan alla kom

image303
Lotta, Emelie, Lisa, Jag & Andreas C med bål. Andreas, som är lite hårdare, dricker öl istället

image308
Angelica

image304
Alle, Andreas C & jag. Samt en liten, liten del av Emelies hår

image307
Alec (rätt lycklig ser det ut som) & Emelie

image305
Jag & Macke med cheesecake

image306
Alec visar sina dödsglas för Lasse

Finns förmodligen fler bilder
här



Kommentarer
Postat av: angelica

Synd på cheesecaken.. TUSAN!
Nu måste jag ha pizza, såå hungrig....

Postat av: Gobo

Nu är jag tillbaka lite hehe

2007-08-29 @ 16:02:04
URL: http://gobo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback