Liseberg 2007

Måndag 20 augusti, och 2007 års Liserbergsresa. I år var inte syskonen Andersson ensamma; Emelie och Lisa gjorde att vi blev full bil den här gången. Syster stod återigen för körandet. En av de få missarna med dagen var att Liseberg inte öppnade förrän 1500, och stängde redan vid 2200. Så det blev lite hetsigt att hinna med allt. Åkte en hel del dock;

3 gånger
Balder - djävulen förstörde våra bilder...
Flume-Ride - varav en gång med min Toblerone i famnen

2 gånger
Juke Box - fast roligast var att titta på Rockabilly-killen som åkte själv innan oss
Kanonen - första gången för min del. Tror att jag blundade majoriteten av den korta åktiden.

1 gång
Kållerado - inklusive en jävligt göteborgsk expert på Kållerado i flotten
Lisebergsbanan - tappat lite, har den väl?
Radiobilarna - komplett med ett utsett offer
Rainbow - rätt gay är den faktiskt
Virvelvinden - första gången för min del

Var väldigt, väldigt trött under hemresan
   (helgen satt förmodligen i alltför mycket fortfarande)
   men gjorde mitt bästa för att hålla mig vaken genom att försöka hålla syster vaken. Gick bra och vi kom hem som vi skulle. Somnade tjugo i ett. En bra dag!

image290
Chaufförskan

image293
Bror i Flume-Ride

image291
Popcornpaus. Syster, Lisa, Emelie & bror

image292
Syster, Lisa & albinokalven i Flume-Ride



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback