Nykvarnsfestivalen 2007

På fredagen blev det som tidigare nämnt bara The Leftovers. Lyckades pricka in den klassiska Nykvarnskänslan. Vi gick från Tannefors, något berusade, och kom dit precis lagom i tid till spelningen. Mycket folk, och mycket bra.

Lördagen var lugn till en början. Efter filmen köpte jag en pizza på Alanya och gick till bror, där han och Emelie åt något veggo-aktigt. Men det såg jäkligt gott ut. Gick ner och såg Ludvig and the Gossarna vid fem. Lite annorlunda mot sist, men väldigt bra.

Jag och bror gick hem till honom. Lyssnade på Deadlock och David Bowie och sov en timme kanske. Skön soffa! Emelie kom sen tillbaka och vi hämtade upp Amanda, som jag absolut tyckte var det mest lika Axl i Welcome to the Jungle-videon jag sett.

Satt nere vid Stångån. Var väldigt kul! Trots alkisen som strök runt med sin rollator runt oss. Tog sen en tredje tur bort till Nykvarn. Den här gången för att se Lillasyster. Kommer inte ihåg för mycket. Förutom extranumret. När de kört sista "ordinarie" låten och gick av scenen, börjar vi i publiken skrika: "Vem är det som står kvar? Lok står när dem andra faller!". Jäklar vad kul det var. Och sen kom de själklart tillbaka och körde låten. Var nästan som att Nykvar 2005 var tillbaka. Samma känsla.

Efteråt gick vi in till stan. Hände väl inte så mycket. Förutom att det var skum i fontänen på Stora Torget. På det hela en jäkligt kul kväll!

image289
Jag hos bror

image286
Vi hade det roligare än vad det kanske ser ut som här

image287
Lillasyster

image288
Inne på stan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback