14 - 16 december 2007

Fredag
Lämnar jobbet runt halv fyra. Myrorna med två kollegor. Kläder och accessoarer till kvällen. Blir påtvingad utprovning av alltför många, alltför små skor. Bestämmer mig tillslut för ett par 41:or med klack. Kappa & väska följde också med.
   Vidare till H&M. Nätstrumpbyxor. Hemåt Tannefors. Guns Hobbybod. Rosa cowboyhatt, uppblåsbar byst, lösnaglar och smink.
   Hem. Dusch. Rakar till och med benen. Tar en jävla tid. Jobbigt är det också.
   (satsar jag för mycket på utklädnaden?)
   Går halvfort upp till jobbet till halv sju. Byter om. Får sminkhjälp. Festen börjar. Bra utklädnader på de flesta. Inleder med jävla linedance. Funkar inte alls. Men kul nånstans, förmodar jag. Får skippa skorna och köra barfota.
   Därefter mat. Whiskyshots. Djävulstequila. Hoppar runt mellan olika platser. Öl; Miller's & Corona. Hoppar runt lite till. Vinner INTE bästa utklädnad. Lika bra det. Jag hade förmodligen försökt mig på ett pajigt tal. Värdig vinnare iaf.
   På tal om paj så sket sig rösten nånstans här. Inte kul.
   Mer dans. Jävla Gyllene Tider. Och annat som jag nu inte kommer ihåg. Tog av skorna igen och körde barfotavariant.
   Folk droppar av. Som vanligt. Byter om på nåt sätt, och beger oss mot Harrys. Efter att alla blivit insläppta håller vakten på att stoppa mig. Hahaha. Hade verkligen inte förvånat mig om kvällen tagit slut där och Tannefors hade fått se mig tidigare än planerat.
   Får ett bord i stort sett direkt. Efter nån minut bara hälls det rödvin över halva mig. Jeans, tröja, skor. Fasen också. Stället fylls upp av mäklare.
   White Russian på bottenvåningen. Dansar. Folk faller bort. Tror att jag stannar upp och inser vart jag är och vad jag gör. Går hem istället.
   Telefon av ingen anledning.

Lördag
Vaknar. Lampan i taket är tänd. Persiennerna är inte neddragna. Lampan i hallen är tänd. Har fortfarande på mig gårdagens rödvinsnedspillda tröja. Tungan har torkat fast i munnen. Klockan är nånstans runt halv nio. Sätter igång datorn och kör igång en Cult of Luna-spellista. Lägger mig i sängen igen. Sover till halv ett. Datorn ett tag.
   Tar mig över till vardagsrummet. Ser Chumscrubber. Klarar inte av Ralph Fiennes. Filmen är jobbig, men ok ändå nånstans. En del obehagliga skådisar. Äter pepparkakor. Tillbaka till datorn. Är på väg därifrån flertalet gånger. Folk poppar upp på msn en efter en dock. Fastnar ett tag. Får i mig lite mat. Tacorester som förmodligen legat lite för länge.
   Duschar för andra gången. Plockar på mig lite kläder. Går upp till Vasavägen. Liv. Pepparkakor med grädde, rödvin, trevligt. Ner mot Platens.
   Tatuerade Norrköpingsbor som försvann till Harrys. White Russian. Inte mer. Tror jag. Dansar. Träffar yngre kattsyster. Dansar lite till. Slår någon sorts rekord i konstiga sms. Tappar en del av sällskapet.
   Vi andra svänger förbi Burger King. Äter inget. Inser mina begränsningar. Taxi. Förbi Kungsberget. Lägger mig i soffan. Fortsätter skicka konstiga sms. Klockan är 02:20. Blir sur över att det är 25 minuter kvar tills "Spun" börjar. Ensam efterfest. Telefon igen av ingen anledning. "Spun" börjar. Fattar inget. Somnar till. Ingen mening. Lägger mig istället.

Söndag
Vaknar runt halv tio. Soffan snabbare idag. Ser "Goal!". Skabbsentimental. Så mycket så att jag i omgångar får vända mig om och lägga täcket över huvudet för att inte se eller höra något av det. Filmen tar slut. Datorn. Tror jag. Ska bli upphämtad för att flytta grejer. Hittar inte plånboken. Blir väldigt trött på mig själv. Åker iväg mot Ekholmen ändock. Bär bänk. Börjar bära TV. Lämnar över efter två meter. Svag kalv.
   Till Åker. Är allmänt väldigt trött. Hem igen. Hittar plånboken. Ligger kvar i byxorna jag hade på mig kvällen innan. Gör i stort sett ingenting. Duschar och byter om.
   Möter upp det försvunna sällskapet, som ska få sin julklapp - bestående av en kall söndagskväll i Linköping. Fyra små rätter på China. Gott. Karamello för godis. Filmstaden för "Eastern Promises". Helgens klart bästa film. Jävligt bra är den. Tonårstjejer till vänster som inte uppför sig. Direkt. Ger dem onda ögat. Tyvärr när det bara var en halvminut kvar av filmen.
   Vandrar hemåt. Liten flashback från kvällen för upplösningen av Terrible-4. Lyssnar på Endzeit när jag kommer in i Tannefors igen.

Hemma. Lägenheten har blivit lite eftersatt under de senaste dagarna...

image445
image446
image447
image448
image449
image451
image450
image452



Kommentarer
Postat av: anette

Låter som en lyckad helg....o du skriver ju så jäkla roligt...ses imora

2007-12-17 @ 10:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback