Vad säger ni?

Skulle ni vilja vara med i en bokklubb som inleder sitt månadsbrev så här:

"Jag är stolt över att vara din SMB-broder!
Ett stort och varmt tack för allt stöd till projektet Skydda Maja! Nu är insamlingen avslutad och pengarna räckte precis till att glasa in den gamla kustartilleripjäsen 15,2 cm m/1940 B."


Inte? Det är iaf så major Curt Johansson inleder sitt brev som följer med månadens utgåva av Pennan & Svärdet, Svenskt Militärhistoriskt Biblioteks månadsskrift. Jag blir tveksam. De har rätt bra böcker oftast och jag brukar beställa ett par gånger om året. Men sånt här känns ju lite väl jag-är-över-40-och-sjukligt-militärintresserad. Ytterligare ett skäl till tveksamhet är de bilder på redaktionen och styrelsen som är med månadsutskicken emellanåt. Varje gång finns det minst en bild där någon äldre herre ur styrelsen står och hjälper kvinnorna som packar böcker. Herrarna har dessutom alltid uniform. Ser helt normalt ut. Lovar. Går de alltid runt så där?

Vill bara förtydliga att jag inte gett något stöd till Maja. Fasen heller.



Kommentarer
Postat av: Gobo

Dom är ju värda!

Postat av: Foobar

Det står dig helt fritt att Ej vara medlem i bokklubbar eller föreningar som ej faller din smak på läppen.

2007-09-20 @ 12:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback