10-årsfest

I år är det alltså 10 år sen högstadiet slutade för min del. Innebar igår fest på Konsert & Kongress med "alla" som gick ut nian det året.

Dagen började annars med aprikoskräm. Var rätt så jäkla seg efter fredagens bravader.
   (kanske anades av 'fredag preview'?)
   Runt halv två kom Alle hit. Tog några öl på balkongen, lyssnade på Eldkvarn, köpte pizza på Alanya och planerade lite inför nästa lördag. En riktigt skön eftermiddag! Skulle fasen ha lyssnat lite på Outkast så hade den varit komplett.

Macke här en kort stund innan taxi till förfesten. Kul där, även om det mest var förutsägbart vad-gör-du-nu-prat.

Själva huvudfesten sen... Träffade en jäkla massa folk. Inte så konstigt eftersom det var en jäkla massa folk där
   (nu flyter formuleringarna väl här...)
   Allt prat om hur alla faller tillbaka i sina gamla roller tycker jag var överreklamerat. Kände mig inte alls som jag gjorde då. Som tur var kanske. Även om jag reagerade alldeles, alldeles för fort på ett smeknamn. Utseendemässigt hade inte överdrivet mycket hänt.

Diverse
Pratade med en gammal punkare som flytt till Göteborg, gift sig och förvandlats till en Henrik Berggren-lookalike. Tyckte jag i nåt ögonblick där.
   Stäke var där. Hahaha!
   Tidalwaves basist (eller?) och trummis var där. Hade en ytterst intellektuell diskussion om hur metal Tannefors är.
   Satt ute ett tag och frös med punkaren och en klasskompis från gymnasiet.
   Dansade inte så mycket. Stötte på en tjej som jag tvunget skulle förklara något för. Vete fasen hur det gick.

Tråkigast under kvällen var rödvinsfläckar på min favoritskjorta. Där låg jag dock i lä mot Macke... Rödvin över halva ryggen är väl bara sådär lite halvvärt. Ungefär.

Roligast
   (eller konstigast)
   var Mickes idé om en roadmovie i Sydfrankrike. Hahahaha! Vore kul att genomföra, men det kan möjligen bli problem med att få med den andra huvudpersonen. Möjligen. Sen tror jag hela idén är för avancerad för honom.

Kändes som att kvällen gick fort. Avslutade med en tur ner till stan. Stötte på bror tillsammans med reigning kebab-champions av Linköping; ToJ. Sen blev det kebab på Kebabbaren. Tror att jag kunde äta hyfsat mycket.

Taxi hem igen.



Kommentarer
Postat av: Jens

"Stäke var där. Hahaha!"

HAHAHAHA! "-Lasange, Stäke? Hur i helvete ska du kunna göra några pengar på lasange?"

*Petar fingret i Andys revben*

Postat av: Anonym

För övrigt så är du rätt bakom flötet och så... Men på Cupolen var vi väl ändå inte, Asus?

// Tryckfels-Nisse!

2007-05-06 @ 19:05:56
Postat av: Stäke

Lasagne...hahaha

2007-05-06 @ 19:18:54
Postat av: Snökalven

Jäklar. Vart kom Cupolen ifrån? Ändrat nu iallafall. Glömde revbenen. Jäkla störigt!

2007-05-06 @ 19:25:29
URL: http://snoqalf.blogg.se
Postat av: angelica

Längtar till min 10års fest, fatta läget, hur många är det inte som jag varken sett eller hört något om, spännande!
Undrar om festen kommer vara i cupolen i framtiden? =P

2007-05-06 @ 19:26:52
URL: http://angelwilson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback