Lördagen var bröllopsdag

Var nere i Rimforsa vid nio på morgonen för ombyte. Gick bra. Första gången med frack för min del.

Därefter fotografering. Fick äntligen se Hallstad Ängar. Tur med vädret. Sen tillbaka till Rimforsa för en improviserad lunch
   (fruktsallad & risifrutti)
   innan det var dags för Tjärstad Kyrka. Var hur nervös som helst, men det gick riktigt bra och det var Verkligen fint i kyrkan. Enda missödet för min del var när prästen presenterade mig och texten jag skulle läsa. Han sa helt fel och jag kom helt av mig. Blev nog ok ändå.

Svårt att förklara hur stort det var att vara med.

Bröllopsfesten var sen på Kalvudden. Nån gång i framtiden måste jag ha en fest där. Med tanke på namnet alltså... Jäkligt kul fest! Fattas bara annat med så många trevliga/roliga människor på samma ställe. Bra middag, och många bra tal. Var riktigt nervös för mitt, men jag tror att det gick bra. Väldigt lättad när det var över. Imponerande film från svensexan. Väntar nu bara på den oklippta versionen. Annat som hände:

  • Gjorde två tappra försök (eller nåt) till vals. Gick väldigt obra.
  • Brudgummen uppkastad i taket. Typ.
  • Tog min första cigarr nånsin. Helt ok.
  • Diverse mobbning av mig från bröderna Karlsson. Inklusive whisky i plastölglas. Fast det var kul.
  • Hoppande ringdans kan vara riktigt kul. Skönt att slippa Nanne Grönwall för en gångs skull.
  • Fick se bröderna Karlsson göra några tappra försök till kosackdans med sin far. Blev väl sådär lyckat. Men roliga fall iallafall.
  • Inte så bra med ett fall in i en TV som det står tre öppna öl ovanpå. Det var jag helt oskyldig till.
  • Snöpligt strömbrytande vid ett-tiden. Party Off blev det då.

Fick då för mig att gå ner till vattnet för att ta en cigarr till. Fast jag fick inte med mig någon att göra mig sällskap, så jag övergav de planerna rätt snart. Blev istället till att gå ner till sovstugan. Tack Sven-Åke för stödet under vägen dit. Lite prat och lite mjukbollstennis (fast med innebandyboll) blev det där. Hittade årets minsta stolar, som vi tyckte att det var en bra idé att sitta i. En av gästerna hade ett trängande behov av att förklara att han skulle gå upp klockan åtta på söndagmorgonen med tanke på sina barn. Förklaringen tog en halvtimme. Sänggång sen. Rätt skönt att komma ur fracken.



Kommentarer
Postat av: Gobo

WTF SMOKER!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback