Mås prevails!

Sitter här och är lite halvsliten efter korpmatchen. Men det är det klart värt.

Efter en något taskig försäsongsträning var det idag dags för årets första korpmatch. BK Bakfoten stod för motståndet. Mås har genomgått en rejäl generationsväxling till i år. Eller byte-av-folk iallafall. Samspelthet kanske inte är det ord som sammanfattar oss bäst. Men vi kämpade som ena kalvar och gjorde en riktigt bra match, tycker jag. Titta bara på mig själv hur jag offrar mig
   (eller ramlar)
   och ser ut att bryta foten på köpet. Eller åtminstone vrida den mer än vad som borde vara skönt...

image81

Dessutom föll jag rakt på min egen hand. Sådär skönt. Bara. Killen bredvid mig var en riktig fuling. Fast jag var rätt ful tillbaka. Körde med en del armlåsningar osv. Armlås kan vara min favorit-fotbolls-grej. Hahaha! 2-1 blev resultatet, efter mål av Andreas C och Fabbe. En utförligare match-rapport kommer på den kommande Mås-sidan på svenskafans.com. Nedan är dagens uppställning.

image82

Någon som tog referensen i titeln?



Kommentarer
Postat av: angelica

O jag som tyckte att det var BK Bakfoten som spela fulast fotboll, men här hör man ju sanningen..

2007-05-07 @ 23:12:25
Postat av: Gobo

VINST! 2-1 Wuhuuu


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback