Roskilde 2004

I mitt ständigt pågående
   (även om det oftast är lite slumrande)
   terapiarbete med att komma över vistelsen på Roskilde 2004, tittade jag idag igenom listan jag gjorde över band jag såg. Det var riktigt många bra faktiskt. Dropkick Murphys, Meshuggah, Basement Jaxx, Morrissey, Iggy and the Stooges mfl. Men för varenda namn på den listan så kommer tankar på lera över mig. Leran överskuggar precis allting. Det första jag tänker på när det gäller exempelvis Basement Jaxx
   (som gjorde en fruktansvärt bra konsert)
   är hur mina Converse sjönk ner i leran då jag gjorde några tappra försök till att dansa,
   (jag inser verkligen inte mitt eget bästa när det gäller dans...)
   och inte hur bra konserten verkligen var. För den var som sagt hur bra som helst. Tråkigt.

Jag kan hålla på och prata om leran på Roskilde 2004 hur länge som helst (även om just det här inte blev så långt). Men det blir lätt tråkigt. Ångrar verkligen att jag inte hade med någon kamera dit. Och att jag övertalade min kompis som jag var där med, att inte ta med sin heller. På grund av en överdriven saker-försvinner/pajar-på-festival-rädsla. Hittade iallafall den här bilden på
www.cafecreme.nu:

image99

Fast den gör inte situationen rättvisa. Det ser ju till och med ut som att det är en någorlunda lerfri väg i bakgrunden. Begravde förresten mina Converse i en lerpöl någonstans på området. Saknar dem lite.

Får fortfarande obehagskänslor bara jag tänker på Danmark.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback