Hoppas att din söndagkväll var bättre än min

Hemväg från en annars mycket trevlig helg i Karlskrona.

Byte i Emmaboda. Arg, ung kille går och sparkar på en burk. Går förbi mig och ser lite allmänt hotfull ut. Folk runtomkring pratar nåt som för mig är nån sorts odefinierbar småländska. Eller så är det blekingska.

Tåg mot Alvesta. Den arga killen sitter och lyssnar på musik. Jefligt högt. Nynnar med. Ful är han. Tåget får stanna i Växjö. Någon hoppat framför ett tåg framför oss. Ut i kylan igen. Kallt är det. En buss kommer. Mindre kaos. Kommer självklart inte med. Får vänta till.

Kommer med nästa buss. Framme i Alvesta. Tåget till Linköping väntade inte på två bussar. Fan. Får efter ett tag besked om att det blir tåg till Hässleholm
   (hallå, det är Skåne nu för fasen)
   och sen nattåg hem. Jag var inte pigg innan strulet började. Inte bättre nu.

Framme i Hässleholm vid fem över tio. Allt är stängt. Verkligen allt. Och jag är hungrig som en kalv. Får lite sällskap över telefon av Anette och Socker.

Nattåget går fem över tolv. Delar hytt med två som ska längre än mig. Kan inte sova alls. Max en halvtimme. Framme i Linköping kvart över tre. Taxi hem.



Kommentarer
Postat av: Tom

Aj då. Taskigt läge. Och taskig kille som hoppar framför tåg. Han borde tänkt på alla som blir sena tycker jag. Det gör dom aldrig de jävlarna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback