Gymnasiet - del 1

Är det inte tänkt att det ska hända en massa när man går på gymnasiet? Man ska hitta sig själv, vara sig själv, göra om sig själv, definiera sig själv. Vete fasen om nåt av det där hände mig.

I vilket fall, har försökt sammanfatta gymnasietiden här. Ingen aning om varför, mer än att jag kände ett stort behov av att skriva igår kväll. Och gymnasiet dök upp. Så, här är det, uppdelat på tiden, folket och avslutningen. De tre delarna alltså. Tyvärr sans-bilder. Jag har sett alldeles för få sådana från den här tiden.

TIDEN
Hösten år 1997 till våren år 2000.

Ettan var nog förmodligen det sämsta året under hela min skoltid. Min bästa kompis som det var tänkt skulle gå i samma klass, hamnade på Katedral istället. Och trivdes. Kände istället knappt någon alls. Skitår. Får för mig att det regnade jävligt mycket det året. Crap. Ensamt.

Tvåan bättre. Tog mig ur min regnbubbla och fick två kompisar. Och några lite halvbekanta. Trean var klart kul ofta; gå ifrån Mattelektionen, åka till Max istället. Åka runt i Audin eller Saaben. Vara tre mot resten. Eller fem mot resten. Nej, definitivt tre. De andra två hade en närvaro som ytterst snällt uttryckt var sporadisk.

Betygen. Var ok nöjd med dem. 15,14 typ. Tror jag det var. Bra i vår klass, men sådär på det hela. MVG i Företagsekonomi B, "för du ska ju säkert studera vidare, och då är det ju bra med bra betyg". Helt sant citat. Jag klagade inte. MVG i marknadsföring efter en vårtermin av imponerande uppryckning från IG-varning på hösten. VG i Engelska C. En av tre i hela klassen. Kändes bra. VG i Svenska som borde varit ett MVG om det inte var för frånvaron. Det betyget är nog det under hela skoltiden som jag ångrar att jag inte hade högre. För det var ju helt mitt eget fel.

Även om det kanske kunde setts
   (som någon sa)
   som att två personer drog ner mig i skiten. Fortsättning följer...



Kommentarer
Postat av: Jens

Fint! Väntar med spänning på del 2. Mycket trevligt initiativ!
Jag hade MVG i ett ämne, VG i ett par, G i resten och så var det den där Matte-C-prylen som vi så gärna skrattar åt.
- 2 av 42 poäng, det var väl inget vidare. Men Jens, du har uppfunnit din egen matematik, ett helt eget räknesätt - det var väl intressant.

Postat av: Jens

Och kanske inte räknesätt - utan sätt att räkna. Så kan det gå...

2007-10-05 @ 21:07:03
URL: http://jens.nedrebotten.se
Postat av: Snökalven

Hahahahahahahahaahahahahahahaha! Det hade jag helt glömt bort. Hahahahahahaha! Förlåt, men kan knappt sluta skratta här.

2007-10-05 @ 21:08:25
URL: http://snoqalf.blogg.se
Postat av: Jens

Man skulle kunna tänka sig att man i vanliga fall skulle säga något i stil med "Ja, mycket vatten under bron sedan dess, så jag har kommit över det". Men jag skiter i det lika mycket nu som då.
Jag är stolt över mitt IG, det är lite mitt sätt att representera ett B i uppträdande, fast i modern tid. Det sammanfattar liksom gymnasiet på något sätt - tog sovmorgon 1 av de 3 åren, blev på håret godkänd många gånger och var alldeles briljant resten (egen tolkning).
Dessutom - minnet och citatet kommer med allra största säkerhet bringa mig mer glädje än ett godkänt betyg någonsin hade kunnat.

2007-10-05 @ 21:18:51
URL: http://jens.nedrebotten.se
Postat av: Snökalven

Ja, ett minusresultat är verkligen något att minnas. Det närmsta jag kom var ett matteprov i sjuan där jag hade 0,5 poäng av typ 40 möjliga.

2007-10-05 @ 21:28:05
URL: http://snoqalf.blogg.se
Postat av: Jens

För att klargöra: det är inte ett minustecken framför tvåan, det är ett talstreck.
Jag fick faktiskt 2 poäng, antagligen var det ena för att jag hade med mig miniräknaren och det andra var troligen för att jag hade mod nog att skriva mitt eget namn på pappret.

2007-10-05 @ 21:34:48
URL: http://jens.nedrebotten.se
Postat av: Snökalven

Hahaha! Ajdå, missuppfattade. Hade varit roligare om det hela slutat på minuspoäng.

2007-10-05 @ 21:56:08
URL: http://snoqalf.blogg.se
Postat av: Micke - full

=)

2007-10-06 @ 03:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback