Lördag morgon - alldeles för tidigt

Vaknade sju - piggare än jag är på vardagarna när klockan ringer strax efter sju. Ingen idé att ligga kvar. Och jag läste ändå till ett igår. Får väl ta en eftermiddagslur till Cult of Luna, eller nåt.

Bio igårkväll - Bourne Ultimatum. Inte två av mina tråkigaste timmar iaf. Riktigt bra film. Klar fyra.

Musiken som kom hem igår var riktigt bra...
   Babyshambles - Mer sammanhållen än den myllrande, spretiga massan som var Down in Albion. Och Delivery är en fantastisk låt.
   Dräp en hund - Har inte riktigt bestämt mig för om jag gillar det här än. Udda.
   Johnny Cash - Bara lyssnat på "Thirteen" än. Danzig-cover som är bland det bättre Cash jag hört.
   Lou Reed - En chansning som gick hem. Berlin förtjänar sin klassiker-status. "Caroline Says II" har dessutom goda förutsättningar att bli den kommande veckans mest spelade låt. Om inte redan den här veckans.

Fast jag tycker nog fortfarande att Lou Reed borde kölhalas i Hulingen, eller åtminstone ställas vid skampåle, på grund av hans vi-ser-hur-jävla-tråkig-konsert-vi-kan-åstadkomma på Hultsfred 2006.

image384
Och såhär långt har hösten hunnit i Linköping



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback