En katthistoria

Har blivit försäkrad om att denna historia är sann, så jag kör på den. Även om jag hade mina tvivel till en början?

Fyra damer åker på resa till Ullared. Halvvägs kör de på en katt. Katten har ett band med ägarens namn och adress, vilket visar sig vara precis bredvid vägen. Ägaren verkar dock inte vara hemma. Vad göra?
   Själv hade jag förmodligen lagt katten bredvid vägen och försökt ringa ägaren. Inte de här. De tar med sig den väldigt döda katten till Ullared. Kul resesällskap? Iaf, väl framme går de in och handlar. Efter den första turen kommer de ut till bilen och ska lägga in kassarna. Det luktar.
   (oväntat, väldigt)
   Vad göra? Nu hade jag förmodligen letat upp första bästa soptunna och dumpat katten. Fortfarande med avsikten att ringa upp ägaren. Även om det nu nog krävs en del tänkande för att komma på en något sånär icke-mentalsjuk förklaring till mitt beteende. Inte de här damerna. Nejdå, de lägger katten i en påse och lägger den under bilen. Och går in och handlar igen.
   På tillbakavägen till bilen ser de en femte dam, som sträcker sig in under bilen och tar fram kassen och ställer ner den i sin vagn.
   (det är nu vissa tvivel angående historiens sanningshalt verkligen kan framtränga?) Damerna springer inte fram till den femte direkt, utan följer efter henne istället. Möjligen skulle det kunna förklaras med att de inte riktigt visste hur de skulle lägga fram sitt lilla problem. Vilket ju är förståeligt. I vilket fall sätter sig den femte på ett café. Vilket även de fyra gör. Innan de hinner gå fram till den femte ser de att hon öppnar kassen för att titta vad det var hon lagt beslag på. Och svimmar. De fyra blir verkligen villrådiga.
   (nu har jag inte längre några förslag på vad jag själv skulle göra?)
   Ambulansen kommer, och ambulanspersonalen stoppar in den femte, ihop med sina kassar. Inklusive döda-katten-kassen. Och ambulansen försvinner iväg.

KAN det här öht vara sant? Och i så fall, vad hände sen? Och viktigast av allt; är de fyra släkt med nån av tvättanterna i mitt hus? Tack till storasyster katt!



Kommentarer
Postat av: Sven-Åke

Haha...vem är din "säkra källa" på den här historien???

2007-09-09 @ 11:35:54
Postat av: Katt syster

Den är sann!

2007-09-10 @ 12:33:28
Postat av: Sven-Åke

När det gäller katter litar jag inte på något som sägs av syskonen Andersson eller syskonen Westerberg...
;-)

2007-09-12 @ 20:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback