En touch av klor

Lämnade Kungsberget och Tannefors i duggregnet igår. Kallt duggregn dessutom. Upp till jobbet, där alla höll på att avsluta inför Norrköpingsresan. Fick bland annat en förmaning inför natten från min rumskompis...

Rumskompis: Jag snarkar. Bara så du vet.
Jag: Ok. Det är lugnt.
Rumskompis: Snarkar du?
Jag: Ja.
Rumskompis: Då lappar ja te're.

Fin start på vår rumsdelarkarriär det där.
   Efter en avstickare till Max blev det Norrköping och Villa Fridhem. Perfekt inledning med bad, öl och bastu. Och en jäkla cider lyckades jag hitta. Hade jäkligt kul. Bra folk. Särskilt kul att återse fyra av dem.
   Riktigt fin middag, där jag bland annat hann diskutera frikyrkans inställning till alkohol, och Folkpartiet. Alltså partiet i sig. Inte frikyrkans inställning till detsamma. Låter kanske inte som nån höjdarmiddag, men det var kul. Lovar. Därefter blev det "vanlig" fest med diverse dricka, rundflytande
   (kom precis på det ordet. Bra, eller hur?)
   och prat, prat, prat. Och kalven dansade igen. Det var inte igår. Har lyckats bespara min omgivning från det rätt länge. Men igår brast det fullständigt. Fast den sista dansen var ju trevlig!

La mig vid två. Min rumskompis hade däckat runt midnatt. Däckat som i "somnat" alltså. Inte däckat-på-grund-av-för-mycket-alkohol. Han sov i vilket fall tillräckligt djupt för att inte lappa te'me. Skönt det. Sen vet jag inte om jag snarkade, för den delen. Mycket möjligt att det var därför te'lappandet uteblev.

Lördagen var mer sansad. Förutom att jag fick en knäpp och gick upp sju och simmade lite i poolen. Eller simmade och simmade. Jag plaskade väl omkring lite iaf. I efterhand kom jag på att jag kunde skylla mina röda ögon på simturen/plaskandet. Är visserligen rätt klorkänslig, men jag tror inte att någon gick på det.
   Fick en intressant nota för vårt rum. 14 stycken Gin & Tonic hade på något sätt letat sig in där. Visade sig att de gjort fel med den.

På hemvägen såg vi slutet av flyguppvisningen på Saab. I dörren till mitt hus stod tvättanten. Hon var lugnare idag.
   Nu sitter jag hursomhelst här på Kungsberget igen. Och min doft har en touch av klor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback