Kväll i Tannefors

Första ICA-besöket på en vecka.

Källsorterar lite först. Vid Hästskogatan ser jag en gammal bekant komma ut ur ett hus. Jag orkar inte hälsa då han gav Alec onda ögat på Mustasch häromveckan. Orkar, eller vill inte. Vill inte. Ner på Nya Tanneforsvägen.
   Kvasi-white-trash utanför Tannefors Livs. Tomma ölglas på Alanyas tomma uteservering. Stora muskelkillar utanför Gymbolaget. Som vanligt ser de väldigt arga ut. Rent allmänt. 43:an-innehavarn sitter ute på trappen och pratar med nån. Går över till ICA-sidan.
   Pantar
   (miljökalven ikväll)
   Handlar. Varken arga eller lilla människan i kassan. Istället en som typ pressar sin gravida mage upp i luften
   (vet att det är hon och inte magen som är gravid, hade trea i barnkunskap, men ändå)
   Jag tar den andra kassan. Går ut. Öppnar kassen
   (aaah, the divine taste of saltade cashewnötter)
   Går hemåt. Innehavarn sitter kvar. Fyllon utanför vårdcentralen. Muskelkillarna har bytts ut mot nya muskelkillar. Alanya fortfarande tomt. Kvasi-white-trash har försvunnit. Möter en kille med Charles Manson-tröja utanför Hälsokostbutiken.
   Hemma. Delar hiss med nån tjej. Söt. Tror inte hon bor här. Hetsar i mig en kycklingmacka.

Tillbaka där jag började.


  

Kommentarer
Postat av: Gobo

Gruvan? :P

Postat av: Snökalven

Japp, det var Gruvan.

2007-09-12 @ 21:32:57
URL: http://snoqalf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback