Våga vägra!

Jag har alltid irriterat mig på folk som till synes instinktivt protesterar mot nybyggen. Har det någonsin funnits ett enda husbygge som inte någon eller några protesterat mot? Trort inte. Alltid är det några pensionärer som tycker att det och det grönområdet måste bevaras för att "bevara områdets karaktär" och annat trams. Att de själva i likhet med alla andra aldrig skulle komma på tanken att utnyttja området spelar ingen roll; inget nytt får byggas!

Nu har jag själv fått bekänna färg... Det har kommit upp en protestlista i mitt hus mot ett planerat nybygge i Kungsbergsparken. I förra veckan var det en av de läskiga tvättanterna som stoppade mig och ville att jag skulle skriva på. Då flydde jag ner i källaren, med ursäkten "jag måste ner i källaren". Någon dag senare kom listan upp vid dörren, där den är väldigt enkel att ignorera. Idag kom så en ur styrelsen upp till mig, och ville att jag skulle skriva under. Sa nej.

Visst tycker jag att Kungsbergsparken är fin och så. Och det vore nog lite tråkigt om min utsikt pajades. Men i det här fallet ska det byggas i ena hörnet mot Kungsbergsskolan. För er som inte vet hur det ser ut där, så kan jag sammanfatta den delen av parken med ordet "skabb". Och det är fan aldrig någon som nånsin sitter på en filt och har picknick där. Möjligtvis rastar någon sin hund ibland, men det är allt. Släng upp ett fint hus istället!

Bäst musik för tillfället: hela Hästpojken-skivan och Kylie Minogues "In My Arms".



Kommentarer
Postat av: angelica

så den kommer inte skymma sikten in i tobis fönster? ok, då äre väla lugnt.. HaHaHa!

Postat av: Tobi

Snusk-Fia. Du ska inte titta in hos mig. Har hort att du tom sitter med kikare. SNUSKIS!!!

2008-02-14 @ 06:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback