Årskrönika - del 1 - Kall Värld

Den mest spelade låten hos mig 2007 var "Little Bag of Gloom". Också med på listan över mest spelade låtar var "Kall Värld". Kan det här verkligen ha varit ett bra år? Ja, faktiskt. Är rätt säker på att det varit det bästa och roligaste någonsin. Helt ärligt. Upplevt saker jag borde hunnit med för längesen, träffat nya vänner, haft bra kontakt med gamla vänner, träffat mina syskon nåt väldigt mycket, sett mycket film, läst en del, varit på bra konserter och hört ofantligt mycket bra musik. Så, definitivt. Ett bra år!

Del 1 - Kall Värld
(1 januari - 10 mars)

1 januari 2007. Klockan 00:45. Jag är hemma från en något abrupt avslutad nyårsfest. Sitter framför datorn och skriver med Alec på msn. Ingen direkt Marit Bergman-this is the year it all will happen-känsla direkt. Mer som att absolut inget hänt, och det fanns inga utsikter till att särskilt mycket skulle hända heller.

Hann med 56 stycken filmer under januari och februari. Spelade Nelly Furtados Chris Martin-duett "All Good Things (Come to an End)" mycket. Men det var mer som all bad things never come to an end. Eller bad och bad, förresten. Likgiltiga things mer. Trevligt med film, ja. Kul att alltid se dem själv, nej. Fler vänner försvann från stan. Den här gången var det Rimforsa och Norrköping som tog dem. Vilket i och för sig ledde till ett antal trevliga utflykter till de ställena. Men tråkigt när de försvann.

På jobbfronten hände en del; den andra januari tackade jag ja till jobb "på riktigt" på SEB den andra januari. Kändes skönt efter den hösten som var. Gjorde även min sista dag på SEB Motala. Var sorgligt att lämna några av de roligaste människorna jag träffat och jobbat med. Men det är ju sånt som händer.

Musik så. Förutom nämnda Nelly Furtado var det mycket Muse, Sophie Zelmani, The Haunted, Totalt Jävla Mörker, In Flames, Stabb, Bloc Party, Babyshambles och Cult of Luna. Mando Diao fick inleda konsertåret. Min tredje med dem, och troligen den bästa hittills. Alkoholindränkta konsertkvällar på Platens har en förmåga att bli bra? Två veckor senare var det dags för min tredje Haunted-konsert. Också på Platens. Inte lika bra som den klassiska förra Platensspelningen, men bra. Annars var de mest spelade låtarna hemma hos mig:

· Flowers from the Man who Shot your Cousin - Lay Down Your Arms

· The Slaves - Suicide

· Take That - Patience

· Jamie T - Sheila

· Muse - Starlight

· Roswell - Dimman

· The Shins - New Slang

· Totalt Jävla Mörker - Kall Värld

 

Det hände lite positiva saker också, trots allt. Var ute på krogen med Angelica och Alec. Om inte första, så i alla fall bland de första gångerna vi gjorde det ihop. Det var definitivt inte den sista gången. Över huvud taget så fick vi väldigt bra kontakt under året. Sen hjälpte det ju också att vi alla tre numera är Tanneforsbor. Fick reda på att jag skulle vara bestman på en av mina bästa vänners bröllop. Vilket var väldigt stort. Vet dock inte om jag förstod HUR stort det var förrän när klockorna ringde i kyrkan. Men men, mer om det i del 2.

Helgen nionde till elfte mars får avsluta årets första period. Diplomeringshögtid i tre dagar. Kändes väldigt skönt att få det bekräftat igen att pluggandet var över. Trevligt att se en del folk, även om en del saknades. När jag nu tänker på det är i och för sig de starkaste minnena LHC-nostalgik på sittningen första kvällen, och västkustdiskussionerna med konståkerskan på andra kvällen. Avslutade helgen som så många kvällar under studietiden; i någon sorts uppgivenhet och lätt frustration. Inget kul, och brunchen på söndagen hoppade jag över. Var väl inte det roligaste sättet att avsluta fyra års studier på, men rätt typiskt för perioden, som sagt.

När jag gick hem genom natten mot Tannefors lämnade jag dock den kalla vintern. Åtminstone psykiskt.


image473

Jag utanför Katedral där diplomeringen hölls

 


 


Kommentarer
Postat av: angelica

Bra skrivet.. spännande att få höra fortsättningen!

Jag har varit med ut alldeles för lite.. tusan!
Kram =)

Postat av: angelica

Vad fint du gjort här..!
Gonatt kill =)

2008-01-02 @ 23:57:41
URL: http://angelwilson.blogg.se
Postat av: Snökalven

Haha, nja så illa har det väl inte varit.

Tack!

2008-01-03 @ 21:21:55
URL: http://snoqalf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback