Bobby Kennedy

Skulle se Eftersnack, men det var något sändningsstrul, så jag hoppade runt lite bland kanalerna. För andra kvällen i rad blev det Kunskapskanalen.
   (hmm, kanske inte ska klaga på mina arbetskamraters medelålderstendenser)
   Medan det igår var en trött svensk dokumentär om Bodens fästning, var det idag en fransk dokumentär om Bobby Kennedy istället. Det var tillräckligt bra för att jag skulle fastna och glömma bort Eftersnack. Jag brukar annars ha ytterst svårt att ens hålla mig kvar vid ett TV-program jag bara bläddrar till så där. Helst ska jag sedan någon halvdag vara inställd på att se det. Alltså planera. Dock är det ju trevligt när man hittar något bra.
   (nähe?)

Även om jag visste hur det slutade, så reagerade jag ändå rejält när väl slutet kom. Och att se alla människor uppradade längs järnvägen var... stort.

"Drömpresidenten" hette dokumentären. Kolla in om det kommer i repris.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback