Dags att byta ut en del uttryck?

Har ett par uttryck som jag använder ibland. En del ofta, en del sällan, en del gamla, en del nyare. "Skit ner dig" har hängt med ganska länge. Men nu tror jag att det är dags att skrota det...

Idag gjorde jag nudelwok med fisk & skaldjur. Läste receptet och hade följande konversation med mig själv i huvudet:

- 1 purjolök, strimlad
- Purjolök? Skit ner dig.

Jag var alltså inte för sugen på purjolök. Hade inte i någon sådan. Men det blev gott. Och starkt som en kalv. Satt i stort sett och svettades vid matbordet. Och läste om brasilianska möbeldesigners.



Kommentarer
Postat av: angelica

¤ Görru?
¤ Fattarulla?!

Postat av: angelica

Det finns ett visst litet ljud som jag tycker att du ska sluta med... :P

2008-01-08 @ 21:12:20
URL: http://angelwilson.blogg.se
Postat av: anette

Va det receptet från Maxi? Vart det gott??

2008-01-08 @ 22:33:34
Postat av: Snökalven

A1 - Förstår inte vad du pratar om...

A2 - Japp, det var receptet från Maxi. Gott, men jävligt starkt.

2008-01-08 @ 22:53:10
URL: http://snoqalf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback