Del 2 - Stop Making Speeches (eller inte)

Från hockey i mars till bröllop och idrott (med lite god vilja) i maj. En intensiv vår var det hursomhelst.

Del 2 - Stop Making Speeches (eller inte)
(11 mars - 2 juni)

Det tidigare nämnda bröllopet planerades löpande. Svensexan framförallt. Men jag och Anette hade även ett planeringsmöte en väldigt varm kväll på Platås uteservering i slutet av april, med planer som aldrig uppfylldes, tyvärr. Det kanske inte är försent än, förresten?

Var på kurs i Stockholm och passade på att hälsa på några av de som flytt Linköping. Återvände till Motala för en avskedsfest för chefen där. Vadstena Klosterhotell och karaoketaxi, samt ett par öl. Hann med fyra filmer dagen efter, vilket jag antar kan tas som ett tecken på att kvällen blev lyckad. Typ.

Blev ett par utekvällar. På hemvägen från en av dem i mars hjälpte jag en tjej hem från Storgatan till Råberga. Händelsen blev ett av de första inläggen på min blogg, som kom igång häromkring. Under slutet av april hade bloggen en riktigt bra period, med Broarna över Stångån som någon sorts, typ, höjdpunkt.

Mars och början av april innebar mycket hockey med LHC i slutspel. Förutom att LHC gick hela vägen till final, är nog det starkaste minnet när jag i bil åker ifrån en av semifinalerna mot Modo, och räcker fingret åt en liten kille på kanske fem år som stod vid vägen och viftade med Modo-flagga. Moget, kalven. Hann även med ett par matcher på storbild på jobbet. Trevligt.

 

image474
Inför en av slutspelsmatcherna. Picnic utanför Scandic.

Det var påsk också. Firade med Evergrey-konsert på skärtorsdagen på Atmosfär. Bra, även om jag fortfarande har lite halvsvårt för dem. Sedan mini-fest hos mig på påskafton med bland andra kattsystrarna. Lyckades spilla ner min favoritskjorta med rödvin. Skulle bli mer av det under sommaren. Då var det dock inte jag som stod för spillandet. Påskdagen var det hockeymatch, där vi syntes i TV ett otal gånger. Trevligt med sms-storm. Mindre trevligt att sitta 1½ meter ifrån 20 genomsvettiga hockeyspelare. Påsken avslutades sedan med släktträff i Mantorp på annandagen.

Som sagt, bröllopet i någon form upptog mycket under våren. Svensexan blev en fullspäckad dag med flygning, skivinspelning, go-kart samt grillfest med efterföljande utgång. Var jäkligt roligt, och dagen innehöll även dans med polacker i Gottfridsberg, och en taxiresa med en galen och blond bosnier.

image476
Svensexa i motljus

Svensexan (som hölls 28 april) inledde vad som förmodligen var en av de mest intensiva perioderna under hela året. Hann med att dansa till Nanne Grönwall minst två gånger. Mår illa när jag tänker på det.

30 april såg Alec och jag Wasp på Cloetta Center

1 maj såg vi Eldkvarn i Folkets Park. Tidigare under dagen hade vi dessutom gjort en roadtrip runt Roxen.

2 maj var det Rimforsatur med bröllopsträning.

4 maj hade Svensk Fastighetsförmedling maskeradfest med diverse banker och annat folk. Mycket kul kväll med halvt hela jeans, och en del dansande.
5 maj var det tioårsfesten för högstadieskolorna i Linköping. Kul. Fick även se den största rödvinsfläcken på en skjorta. I och för sig är ?fläck? ett något svagt ord. Såg mer ut som att skjortan var doppad i rödvin. Hahaha!

6 maj hjälpte jag och familjen Angelica att bli Tanneforsbo. En solig dag med lunch på Alanya och kråkskrämning.

7 maj. Årets första korpmatch, och årets enda seger.

8 maj fyllde jag 26 år och hade familjen hemma på smörgåstårta och cheesecake.

 

image477
image478
Två trevliga vårkvällar.

Den här något hetsiga perioden peakade sen slutligen med bröllopet den 12 maj. En av de mest nervösa dagarna i mitt liv. Och verkligen en av de roligaste. Väldigt kul när en av mina bästa kompisar stod framme vid altaret. Det enda som störde var när prästskrället skulle presentera de två verserna jag skulle läsa; han tar en tredje, för mig helt okänd, vers. Jag kom av mig, och tog en av de två jag hade istället. När det var avklarat var det bara att börja bli nervös för talet på festen. Fast det gick bra. Rökte min första cigarr. Allting var väldigt trevligt med god mat och många bra tal. Inget som blev för långt och/eller tråkigt faktiskt. Fick faktiskt lite smak på att hålla fler tal framöver
   (därav den något krystade titeln på denna del av krönikan...)
   Mycket dans följde. Inklusive två ytterst misslyckade valsförsök från min sida, och ett åtminstone halvt misslyckat kosackdansförsök från tre gånger Karlsson. I likhet med nyårsfesten avslutades dock bröllopsfesten något abrupt med ett party off-moment. Men det gjorde inte så mycket. En av årets stora höjdpunkter var ändå ett faktum.

Efter bröllopet flöt det på fram emot sommaren. Spelade ett antal korpmatcher. Även om det resultatmässigt var det sämsta året för Mås, tror jag att vi hade kul ibland iaf. Sprang även Rosenkällaloppet, så idrottsmässigt var det här den "intensivaste" perioden. Körde service åt Pappa och Bertil. Rally handlar det alltså om.

image479
Närkamp som resulterade i en lättare revbensfraktur.

 

Musiken då. Konsertmässigt var det bara de tre tidigare nämnda. Låtar som spelades mest var:

   · Problem - Ja ser igenom
   · Muse - Blackout
   · Marilyn Manson - Heart-Shaped Glass (When the Heart Guides the Hand)
   · Eldkvarn - Fulla för kärlekens skull
   · Eldkvarn - Inget bra för mig själv
   · Sällskapet - Järnstaden
   · Mink Deville - Heaven Stood Still
   · Fred Åkerström - Glimmande Nymf

 

image480
Morsdagsfirande i maj

31 maj återöppnade Platens, vilket innebar att Platå och Harrys tappade mig. Synd om dem, skönt för mig. Dagen efter var det fest ihop med SEB Motala-folket. Dock befann vi oss i Tallboda. Sedan, lördagen den andra juni inledde jag med att naken lyssna på Marilyn Mansons "Antichrist Superstar" i vardagsrummet. Det var väl ingen direkt betydelsefull händelse, men den får ändå avsluta vårperioden. Väldigt konstig händelse när jag tänker på den i efterhand.

image482

image481
Bröllopet



Kommentarer
Postat av: angelica

vi gillar tannefors..
ge mig tredje delen NU!

Postat av: anette

om vi hade tänkt....hade våra planer vart perfekta efter en viss resa....

2008-01-04 @ 13:23:26
Postat av: Tobbe

Bra krönika!! =)

Tycker du borde nämnt ngt om sorgen efter att lhc förlora finalen :P (eller lyckan på vallavägen 4 ;) )

2008-01-04 @ 19:16:53
Postat av: Snökalven

A1 - Hahaha! Tare lugnt. Kommer nu ikväll.

A2 - Jäklar. Du har rätt. Fasen att vi glömde det.

T - Tack tack! Som jag sa på msn, ALDRIG att jag tänker göra det!

2008-01-04 @ 21:35:15
URL: http://snoqalf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback