Del 3 - Fulla för kärlekens skull

Fulla var vi. Så vidare mycket kärlek blev det dock aldrig. Åtminstone Inte för min del.

image484

Del 3 - Fulla för kärlekens skull
(3 juni - 24 augusti)

Anette
   (ibland här på bloggen känd som äldre kattsystern)
   kom hem från Stockholm, och passande nog inleddes sommarperioden med en 100-årsfest i Ljungsbro till, bland andra, hennes ära. Efter det följdes vi rätt ofta åt under den här sommaren.

Annars började det varmt. Mycket varmt. Jävligt varmt till och med under målardagen i Rimforsa. Med de underbart goda grekiska biffarna
   (årets bästa mat? Kan ha varit det)
   och ett av få bad i år.

Alkohol var det ja... Började duktigt andra veckan i juni med någon sorts uppladdning inför Hultsfred; grillfest med tipspromenad och vin med jobbet på torsdagen, 55:ans uteservering ihop med Anette & Annelie och mer folk på fredagen, och på lördagen blev det öl och mat på Stora Hotellets uteservering med syskon och jobbarkompis till dem, följt av Jackos ihop med bror och slutligen Platens. Någon gång på natten.

Hultsfred inföll veckan efter. Jag kom iväg i år också. På många sätt kändes det som den festivalupplevelse jag borde ha haft för åtta år sen när jag 18 år gammal åkte dit första gången. Men inte riktigt fick. På ett annat sätt var det precis som tidigare år, nämligen sjukdomsaspekten. Den här gången slog febern till sista dagen, och på kvällen låg jag i feberfrossa och kollade på South Park-avsnitt på Alecs mp3-spelare
   (mongorrrians!)
   och tyckte allmänt synd om mig själv. Musikmässigt var det en besvikelse. As I Lay Dying och Lamb of God var årets bästa, men det var inget som riktigt stod ut. Förutom musiken var det nog den roligaste festivalen hittills för min del. Första gången jag var på Hultsfred var i och för sig allting helt nytt, så det går inte att jämföra riktigt, men ändå. Riktigt bra camp också med Alec, Tom, Jacko samt två stockholmare. Plus en smått knarkad Skövde-bo, som kom på oregelbundna besök till oss. Jacko lyckades med konststycket att bli 2007 års fulaste, när han satt på en stol och myste efter att ha kommit på ett smeknamn på mig; Gnäggarn. Överdoserades annars rejält på arn-namnen;
   (och det handlar inte om någon jäkla medeltidspajsare som korstågar och håller på)
whinearn, drickarn, sovarn, filtarn, knullarn, slöarn, mosharn, ätarm, rökarn, gitarrspelarn. Och så vidare i all oändlighet. Åtminstone ett av namnen har dessutom... levt vidare. Typ. Uppe senast på juldagen.

image485
Jag, Jacko, Tom, Skövde-Marcus och Alec

Sommarens tema fortsatte... ja, hela sommaren. Från den skadade onsdagskvällen ihop med Alec och Anette till vinkvällen hos mig, som resulterade i diverse fläckar på diverse ställen. Vi kom på den briljanta idén att åka taxi in till stan vid 0200. Som tur var var det i stort sett tomt på Platens, och vi återvände till Tannefors väldigt snart. Blev hursomhelst alldeles för sent för att jobb dagen efter skulle gå lätt. För flera av oss. Men jäklar var kul vi hade. Kul var det också på grillfesten utanför mig. Mörkerkubb och Becks. Ölen alltså.

image486
image487
Grillfest & fest

Det kan ju lätt antas att det blev en blöt midsommar också, när nu resten av sommaren var det. Men, nej. Jag är ju Andreas. Midsommar kan ju inte bli lyckad, festmässigt sett, för mig. Så i år blev det "X-Men 2", kyckling och schwarzwaldtårta hos Alec istället. Det var förresten ett evigt schwarzwald/pizza/tacoätande ihop med Alec och Angelica den här sommaren.

Fest även nästan i Småland. Eller det kanske VAR Småland vi var i? Tror inte det. Vid Sommen hursomhelst, och 25-årsfest för en av Norrköpingsflyktingarna. Som flytt till Norrköping alltså. Trevligt i två dagar, med bland annat årets andra bad, gemensam storfrukost, spel samt en hetsig kattdiskussion som jag och Anette vann. Helt klart. Något senare blev det tvåårskalas i Rimforsa med lite av samma folk. Var en av alla resor dit med Anette som chaufför. Tack igen!

Den mest arbetsamma festen var Mors 50-årsfest i Skeda Udde i augusti. Väldigt kul, men väldigt mycket att göra. Diverse förberedelser, servering, barskötande och annat. Dagen efter fanns det också att göra, även om två syskon inte klarade av så mycket ;) Kvällen dagen efter såg jag dessutom något sorts 2007-rekord för plågad människa.

image488
Den enda bilden som, så vitt jag vet, finns på hela familjen från 2007

Idrottsmässigt hände inte mycket mer än ett par förluster i Korpen, två spinningpass, hal fotboll i Viggeby, samt en tur till Norrköping ihop med Lord Rahl för att se IFK besegra Örgryte med 3-1. Hmm, det låter i och för sig som betydligt mer idrott än under resten av året. Enligt en kollega på jobbet är jag en svag människa när det gäller träning. Men det här borde väl åtminstone visa på viss potential. Väl?

image489
IFK Norrköping - Örgryte

Förutom Hultsfred blev det ett par konserter till. Såg Ludvig and the Gossarna i Trädgårdsföreningen i mitten av juli ihop med Angelica och Alec. En av årets trevligaste kvällar. Och det var soligt också. Och bra musik. Och en avslutning på Platens... Trevligt var det även på grillfesten dagen efter i Gottfridsberg. 400g kött var till Alec och mig. Och lite öl. Fast en lugn kväll. Efter de två dagarna var det skönt att sätta sig i backen vid Dunteberget i Motala, och bli lite lätt sönderbränd under Folkracefestivalen.

image490
image491
En av sommarens bästa kvällar

Stockholm skulle också få sin kalvdos den här sommaren. Grabbfest i två dagar i Midsommarkransen. Lite förändrad uppställning, inklusive en Thailandshemvändare, jämfört med förra årets begivenhet på Lilla Essingen, men nästan lika kul. Ett par veckor senare återvände jag och Alec till Midsommarkransen. Men då utgjorde Sven-Åkes lägenhet enbart sovplats (Tack igen du också!). Anledningen var Nine Inch Nails-konsert på Hovet. Blev årets snyggaste tillställning. Och de spelade "Hurt". Den allsången var bland det bästa jag varit med om. Tog ur öronpropparna och bara rös. Jävlar.

Efter Stockholm var det Göteborgs tur att smaka på kalven. I augusti åkte jag, Alec, Angelica, Emelie och Lisa till Liseberg. Lite småregnigt i perioder, men jäkligt kul. Blev intvingad
   (mer eller mindre)
   i Kanonen. Två gånger. Men jag överlevde. Tror jag. Lite läskigt med de suddiga bilderna i Balder. Desto roligare med rockabilly-killen i Juke Box, och vårt offer i radiobilarna. Avslutade med att vinna en skitstor Toblerone. Gott var det. Rätt länge. Tog tillslut med en hel del till jobbet.

image492
image493
Liseberg

Augusti inleddes med årets största chock. Antar att man kan säga att det förlängde Hultsfredsupplevelsen med ett antal veckor. Typ. Kiss är verkligen inget favoritband hos mig, men deras "Goin' Blind" får ändå utgöra illustration:

You're much younger, can't you see
There is nothing more for you and I
I'm 93, you're sixteen
And I think I'm goin' blind

Yes, I think I'm goin' blind

And I know how it's to be


Bland det sista som hände under sommaren var Nykvarnsfestivalen. Det var två intensiva dagar, som inleddes med musikhetsning mellan mig och Alec hos mig. Och Minttu-drickande. Och spillande på mitt golv. Även om ingen av oss kom ihåg det minsta av något spillande dagen efter. Väl inne på festivalområdet såg vi the Leftovers. Andra dagen höll vi oss långt ifrån någon som helst hetsning. Åt pizza hos Alec. Även om han och Emelie åt nåt vegetariskt istället.
   (förlåt igen för att jag inte ens smakade ert mästerverk!)
   Därefter följde vin vid Stångån. Då hade även 2007 års bästa hår anslutit; Amanda. Kul kväll. Såg Ludvig and the Gossarna på dagen och Lillasyster på kvällen. Riktigt kul på den sistnämnda när hela publiken skriker refrängen till "Lok står när dem andra faller" unisont inför sista låten. Som var just "Lok står..."

Vad gäller "vanlig" musik, var det förutom allmänt mycket med Pete Doherty/Babyshambles och Himsa, ett par låtar som spelades mer än andra (jäkligt oväntat):

   - Carnal Forge - Burning Eden
   - Mos Def - Mathematics
   - X - Endless Rain
   - Blood Stain Child - Freedom
   - T-Rex - Dreamy Lady

Sommaren tog sen slut i och med syskonen Anderssons kräftskiva i Skeda Udde den 24 augusti. Lyckades pricka in bra väder, och bra och mycket folk. Sen är det ju aldrig fel med kräftor & räkor heller. Och jag antar att kvällen inte hade passat in i sommaren 2007, om det inte hade blivit några öl heller.

image494
Alle & två gånger Andreas

Just folket på kräftskivan var anledningen till att sommaren tog slut, och hösten inleddes...



Kommentarer
Postat av: angelica

Det är så himla skoj att läsa det du skriver! Håller med om att kvällen när vi såg Ludvig and the Gossarna var en av de bästa!!

Kräftskivan hoppas jag vi kör på repeat??
Kram bästa storebroren


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback