Del 5 - Dimman

Flyter på. In mot mål.

Del 5 - Dimman

(28 oktober - 31 december)

Genom lägenhetsvisningsdaten hittade jag lite av den kärlek varken sommaren eller nån annan del av året lyckades med. Åtminstone för ett par veckor. Sen flöt det ur mig. På nåt sätt. Var trevligt under tiden i alla fall. Och jag fick återse Karlskrona. Var sex år sen, och från vad jag kommer ihåg så hade inte mycket förändrats. Det blåste inte lika mycket den här gången.

Men det var tillräckligt seriöst för att jag blev kickad ur the terrible 4. Eller lämnade i alla fall. Avskedskvällen tillbringade vi inte helt oväntat på Platens. Lite sorgligt. My Chemical Romances "Welcome to the Black Parade" utgjorde bakgrund när vi sa farväl och gick ut i det kalla novemberregnet.

Förutom det ovan nämnda, som sträckte sig till slutet av november, var det mesta egentligen som en förlängning av den första höstperioden. Platenskvällar, filmkvällar med Lisa, ett par recensioner och ett antal konserter. På det hela en bra period, även om det ibland var lite rörigt i huvudet. Dimman, således. Det kan även ha att göra med att perioden ligger så pass nära i tiden, att jag inte hunnit få någon distans och överblick än. Det flöt mest på.

Fortsätter med att ta upp det nästintill icke-befintliga idrottandet. Under den här perioden gjorde jag i stort sett ingenting själv. Var på ett par förlustmatcher i hockeyn. Tog en promenad och gick novemberljus med Anette.

image502
image503
Novemberljus

Blev en hel del konserter. Bäst var nog Editors i Stockholm. På en del sätt var det en underlig upplevelse, på andra sätt var det bara hur bra som helst. Under ett hektiskt dygn några veckor senare hann jag med tre konserter i Linköping; Magnus Uggla (recension), Ital Skurk (julfest på Platens) samt Winnerbäck.

Lyssnade på de här låtarna mest:
- Jackson Browne - Fountain of Sorrow
- Johnny Cash - Thirteen
- Monster - She's Everywhere Now That She's Gone
- Editors - The Weight of the World
- Adam Tensta - My Cool
- Hästpojken - Shane McGowan
- Heaven Shall Burn - Endzeit
- Märvel - Fringe of Comfort
- Stina Nordenstam - Soon After Christmas

Hade en grabbfest med white russian, bowling och öl, mat, och slutligen Flamman. I den ordningen. En kul kväll, men tyvärr slutade det med utkastning från Flamman... "men då kan jag säga vilket jävla skällsord som helst... Tjockis!". Inte snyggast pratat 2007. Julfesten med jobbet var en annan höjdarkväll. Fick roller tilldelade, och någon i festkommittén kom väl ihåg min utklädnad från i våras. Eller så gillade de mig inte, eller nåt ;) Jag var bordellmamma i vilket fall. Och gjorde det hyfsat, tror jag. Kul var det i alla fall, som sagt. Julbord på Sörgården var också det kul. Och gott.

image504
image505
SEB-julfest/Julbord - två sidor av Snökalven

På nyårsafton var det som att jag kompenserade för den något korta festen året innan. Så det blev rejält. Kan man väl säga. Hemma vid halv sex, sex. Nånstans där. Men det hade varit kul. Som tur var.

image506



Kommentarer
Postat av: angelica

ok.. kul att läsa.. men får man läsa nåt om vad kalven tror om 2008 också kanske?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback