Helgen vecka 4

Inledde med mousserande och tårta på jobbet. Därefter följde den största after worken vi haft hittills med jobbet. BK. Trevligt. Och väldigt kul att höra Hultsfredshistorier från slutet av 80-talet. Syster tittade förbi en stund, och yttrade helgens roligaste replik.

After worken drog ut på tiden, och det dröjde till kvart i åtta innan vi drog oss därifrån. Jag kände bara lite för att gå till Tannefors, och sen gå tillbaka till stan och vidare till Vasavägen. Så det fick bli att gå i jobbkläderna till Vasavägen istället. Vit skjorta, så det bröt av lite mot det svarta iaf.

Fest hos Liv. Funderade lite för mycket. Var på väg därifrån och hem,
   (eller nån annanstans)
   men blev övertalad att stanna. Mynnade ut i ett välbehövligt "samtal"
   (som nog var bland det rörigaste från min sida nånsin)
som blev lite lätt konstigt, inte minst på grund av den något högljudda sången från rummet intill.

Tog oss ner till Platens. Tidsuppfattningen borta sen länge. Lallar runt i min vita skorta.

Tom & Jacko och fyra tjejer ansluter. Får idén att bjuda på white russian till två i det sällskapet. Det naturliga hade kanske varit att beställa in tre stycken, varav en till mig, men istället delar jag upp det i två omgångar och beställer in till mig båda gångerna. Enligt kvittona var det nio minuter mellan omgångarna. Den första sexan gick nog lite för snabbt att dricka ur.
Hamnade inne i ett hörn. Vimmelfotade.

image538

Det är något som skär sig... Typ. Där.

En till vit skjorta. Tröttnar. Följer med på kebab.

Glömmer självfallet bort min oförmåga till fylleätande. Och beställer in en kebabtallrik. Tar en tugga och sen är det stopp. Ger bort resten till en rödhårig Agnes med tandställning.
   (ibland vill jag ha barn, bara för att få möjligheten att ge någon namnet Agnes, eller Alice)
   (ibland är jag även rätt konstig, eller störd)

Går hem. Försöker prata. Lägger mig i sängen och ger upp alla tankar på att klä av mig skjortan. Jag har ju klarat av byxorna, räcker inte det?

Vaknar. Ångest över mer än att jag mår sämre än jag gjort alla dagar som gått sedan Nyårsdagen. Tar mig runt i lägenheten. Mest i soffan. Försöker se en film. Två svåra offer i London som ska stjäla havssköldpaddor. Slumrar istället. Lyckas ta mig ner till bror. Pizza från Alanya, South Park hos bror. Möjligheten att spendera bakisdagar så gör det nästan värt besväret.

Hem till mig. Gör ingenting. Ser inte ens en film. Lördag övergår till söndag.

En dag i ingenting. Ner till syster. Som ser ut att kunna konkurrera med mitt tillstånd under lördagen. Tornby; IKEA och Nordik. Hittar ingen bokhylla. Hittar en tvålpump. Tillbaka och fikar. Trevligt, men när bror och syster vill tvinga mig kvar för handboll för tredje gången på en vecka, går jag ändå hem.

Den första ordentliga filmkvällen på alldeles för länge på kvällen. Miami Vice och 300. Två fyror. Den första jäkligt underskattad.

Läser lite maffia innan jag lägger mig strax innan ett. Skönt att helgen är över.

(Platensfoto av Fredric Sommer (
www.fredricsommer.com)



Kommentarer
Postat av: miri

du kanske kan börja med att skaffa en undulat eller nåt. som kan heta alice agnes. börja lite smått liksom.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback