Onödiga förstärkningar

Skrev på msn med en kompis idag. När hon skrev följande, kom jag att tänka på en grej:

 

"Ska till London i helga, åker tidigt som fan på fredag"


Är inte "som fan" en rätt onödig förstärkning av uttrycket egentligen? Nej, det är det inte. Det blir fasen mycket roligare. Mina föräldrar är världsbäst på sådana. Och att de gör det helt omedvetet gör ju inte saken sämre heller. Det bästa exemplet är när jag och pappa var inne i en TV-affär för kanske ett år sen. Gick runt och tittade på lite olika TV-apparater. Pappa hittade en med särdeles bra bild, och utbrast:

 

"Titta på den här! Det är ju som ett jävla foto ju."

Mer sånt!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan ju faktikst bara hålla med. Vill verkligen förmedla hur tidigt jag måste gå upp. Och utan lite extra ord, kanske man inte fattat att det handlar om 03:30!!!!!!!!

2008-01-14 @ 23:07:10
Postat av: Anette

Vill ha en sån bra TV jag med

2008-01-14 @ 23:08:07
Postat av: L Undmark

Nu blev jag lite nostalgisk.
Visst använde jag en del kraftuttryck på min tid? När jag ringde upp: Hej, vad fangöru?

Vad är det för Camera du köpt? Lägg gärna upp lite info om den. Själv har jag skaffat en Panasonic FX12.

Postat av: Snökalven

Shit ja, det stämmer. Du var fan bra på såna. "Vadfan gör du?" är det riktigt hög klass på.

2008-01-15 @ 20:50:18
URL: http://snoqalf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback