Potatis

Potatis och fisk både till lunch och middag idag.

Ända sen jag var så gammal att jag kunde äta fast föda har jag ätit rå potatis. Alltså inte ett helt lass med bara rå potatis, utan kanske en eller två medan maten tillagas. Så också idag. Det är fasen hur gott som helst!

Fast ibland kan det straffa sig att gilla rå potatis. En gång på hemkunskapen i mellanstadiet
   (hade vi verkligen hemkunskap då? Lagade mat gjorde vi iaf)
   skulle vi göra bakad potatis. Jag och min kompis, som också var rejält inne på det här med rå potatis,
   (och som också var från Skeda Udde, kanske ska tilläggas...)
   blev så sugna på rå potatis medan vi väntade, att vi skalade våra och började äta. För att inte få en utskällning eller något sådant, stoppade vi ändå in den halvätna potatisen i ugnen.

Blev verkligen inte gott någonstans. Men vi hade iallafall fått oss en bit rå potatis. Det var det värt.

image515



Kommentarer
Postat av: atena

hah, nej precis! men ja, förhoppningsvis blir badrummet skit snyggt när renoveringen är färdig =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback