Tvätt tvätt tvätt

Torsdag morgon. 06:15. Går ner till tvättstugan för att ta upp det som inte var torrt igår. Vem står och väntar på bottenvåningen? Självklart tvätt-tanten som ringde på dörren igår kväll: "Jag var tvungen att se vem det var som kom nerför trappen med så lätta steg".
   (Lätta steg? Låter rätt gay, tycker jag)
   Jag var mitt uppe i ett Glasvegas-mörker i lurarna, så jag uppfattade inte riktigt allt hon sa därefter, mer än något om att hon inte hade så mycket tvätt den här gången. Visade sig att hon varit nere och flyttat sin tvätt ifrån mangelrummet, och in i tvättmaskinerna. Men inte satt igång dessa. Eftersom den första tvätt-tiden börjar 07:00 förmodar jag att hon gick ner efter trekvart för att komma igång prick.

Fasen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback