Onsdagskväll i Skeda Udde

Hem med cykeln. Packade. Ner i smått skabbig Hemmakvällspåse. Ombyte, kamera och bok. Ner till bror. Hämta bil. Till ICA Berga. Hämta mor. Rysningar när tanken på alla
   (kalla)
   morgnar jag gått där på kajen. Falconer på steron. Trött av det. Byter till Thin Lizzy. Mor kommer.

Mot landet. Mot tystnad. Mot hemlagad mat. Mot Skeda Udde.

Tanken var att jag skulle hjälpa till att bära. Grus och plattor. Visade sig att brors arbete under dagen räckte långt. Mitt arbete var över efter en fem skottkärror plattor. Sen hemlagade maten. Spaghetti och köttfärssås.

Till det Idol. Mest skit. Lite kul.
   (Linköpingsindier)
   Efteråt ville mor och far se den amerikanska förlagan. Fick nog. Gick upp. Tänkte läsa boken. Fick för mig att 'Det Kommunistiska Manifestet' skulle bryta av hyfsat mot Indien-läsningen. Tog upp boken ur påsen. Öppnade den aldrig.

Misslyckades med att somna istället. Tittade sista gången på klockan halv två nånstans. Och jag hade lagt mig kvart över tio.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback