Tvätt-tanternas återkomst

De som har varit med på den här bloggen länge, kommer förmodligen ihåg tvätt-tanterna. De är en fyra, fem stycken tanter här i huset. De är typ gamla. Under framförallt 2007 var de dessutom rätt störiga ibland (mer om det här, här, här och här). I år har de hållt sig betydligt lugnare. Ända tills idag.

Jag hade tvätt-tiden 17-22 idag. Runt nio-tiden ringer det på dörren. Jag tittar ut. En tant står där. Öppnar. Och hon frågar om jag ska använda mangelrummet ikväll. Eeeh, inte direkt, tror jag. Visade sig att hon ville ställa in sin tvätt där ikväll. För att det skulle gå snabbare att komma igång och tvätta imorgon bitti. Klockan 0700. Svarade att "nej, det får du fan inte".

Nävars, men en dels liv är fasen lite väl innehållslösa, verkar det som.



Kommentarer
Postat av: Gobo

Det är ju värt att brinna för att tvätta!

Postat av: Sockerklump

Jag förstod nog inte-var det hennes eller ditt liv som var innehållslöst? Hon kanske hade jättemycket att göra och ville att det skulle gå så snabbt som möjligt! =P

2008-11-13 @ 11:45:50
URL: http://sockerklump.blogspot.com/
Postat av: Snökalven

G - Men inte brinna så mycket, jue.



S - Hennes! Hahahaha, förmodligen har hon väldigt, väldigt mycket att göra, ja.

2008-11-13 @ 23:09:16
URL: http://snoqalf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback